رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
  • کد خبر : 12211
  • چاپ خبر : اصلاح طرح دوفوریتی منع به کارگیری بازنشستگان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اصلاح طرح دوفوریتی منع به کارگیری بازنشستگان که گفته شده قرار است در مجلس شورای اسلامی دنبال شود گفت: این طرح امکان دارد به صورت سه فوریتی نیز مطرح شود.

به گزارش شورانیوز ، محسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه جلسه علنی شورا در جمع خبرنگاران افزود: برخی نهادها از جمله وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، فرهنگستان ها و شهرداران کلانشهرها نیروهای باتجربه خود را (با اجرای قانون مذکور) از دست می دهند لذا این نهادها در تلاشند با اصلاح قانون نیروهای باتجربه خود را حفظ کنند.
وی تصریح کرد: طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان ممکن است به نتیجه نرسد اما به طور قطع به صلاح شهر و شوراست که از تمام ظرفیت های قانونی خود برای ثبات مدیریت استفاده کند.
هاشمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نامه وزارت کشور در خصوص وضعیت شهردار تهران به شورا ارسال شده است افزود: تا ساعت ۹ صبح امروز که در دفتر بودم نامه ای از وزارت کشور دریافت نکرده ایم.
وی با بیان اینکه شخص وزیر کشور باید در خصوص ابطال حکم شهردار تصمیم بگیرد تصریح کرد: شرایط احراز شهردار مخدوش شده و نامه ای به وزیر کشور فرستاده شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا شورا سریع تر وارد فاز انتخاب شهردار بعدی نمی شود، گفت: یک هفته دیگر تلاش می کنیم اما بر فرض یک درصد اگر آقای افشانی شهردار نباشد، اعضای شورا در ذهنشان در خصوص نفر بعدی پیش بینی هایی کرده اند.
وی اضافه کرد: پس از آنکه وضعیت قانون منع به کارگیری بازنشستگان قطعی شد این اسامی توسط اعضای شورا اعلام می شود.
هاشمی ادامه داد: در جلسه هم اندیشی امروز این موضوع مطرح شد که اگر شرایط حفظ آقای افشانی مهیا نشد، روند انتخاب شهردار به طولانی بودن گذشته نباشد و آن را کوتاه می کنیم.
وی افزود: با توجه به تجربه اعضای شورا در انتخاب شهردار، روند انتخاب آن کوتاهتر خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما نیز عضو گزینه ها هستید گفت: شاید در ذهن برخی از اعضا من نیز به عنوان گزینه مطرح باشم.
محمد علی افشانی ۲۳ اردیبهشت ماه امسال به عنوان شهردار تهران مشغول به فعالیت شده است.

**شنود سخنان معاون شهردار رسیدگی می شود
هاشمی همچنین درباره شایعاتی مبنی بر شنود برخی سخنان معاونان شهردار تهران نیز گفت: این موضوع را شنیده ام اما نمی دانم تا چه اندازه صحت دارد بنابراین در خصوص آن نمی شود با قاطعیت صحبت کرد و به طور قطع مورد رسیدگی قرار می گیرد.
رئیس شورای شهر تهران افزود: ابزار شنود به اندازه ای ارزان شده که افراد عادی حتی زن و شوهرها نیز از آن علیه هم استفاده می کنند.
وی در خصوص تغییر معاون برنامه ریزی با وجود بررسی برنامه سوم نیز اظهارداشت: بدنه همان بدنه است و اگر ایرادهایی در برنامه باشد با هماهنگی شهرداری آن را برطرف می کنیم.
در هفته جاری با حکم شهردار تهران سکینه اشرفی به عنوان معاون برنامه ریزی این نهاد منصوب و جایگزین حجت الله میرزایی شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار