رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر : 12209
  • چاپ خبر : توضیحات هاشمی درباره شنود مکالمات معاونان شهردار توسط افشانی

رئیس شورای شهر تهران درباره شنود مکالمات معاونان شهردار توسط افشانی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شورانیوز ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در خصوص پاسخ وزارت کشور نسبت به وضعیت بازنشستگی افشانی شهردار تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنوز پاسخ کتبی نیامده است و آنچه که در فضای مجازی منتشر شد، اطلاعاتی غلط بود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این زمینه اطلاعیه‌ای داده است، گفت: تصمیم‌گیری در مورد آن در اختیار رحمانی‌فضلی وزیر کشور است و هنگامی که او اعلام کند، حکم افشانی باطل است و ما هم تصمیم‌گیری جدید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط احراز افشانی با بازنشستگی‌اش مخدوش شده است، افزود: از این جهت این موضوع باید مورد توجه وزیر کشور قرار گیرد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه به بحث دوفوریتی که در جلسه شورا با نمایندگان مجلس مطرح شد، پرداخت و گفت: بحث دوفوریتی مربوط به شورای شهر نیست و اگرچه در شورای شهر مطرح شد، اما ایده‌ای است که در مجلس مطرح شده بود.

وی افزود: وزارت اطلاعات یکی از ارگان‌هایی است که با اجرای قانون بازنشستگی بسیاری از نیروهای خود را از دست می‌دهد که بیشتر آن‌ها هم نیروهای باتجربه هستند و اگرچه در قانون آمده است که این وزارتخانه می‌تواند یک درصد نیروهای بازنشسته خود را حفظ کند، اما وزارت اطلاعات معتقد است که این میزان کم است و باید افزایش یابد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: من شنیده‌ام که قوه قضائیه هم در دیوان عالی کشور قضات باتجربه‌ای دارد که این موضوع سبب می‌شود آن‌ها هم دچار مشکل شوند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شنیده‌ام فرهنگسراها هم نیروهای باتجربه‌ای دارند و با این قانون مخالفت کرده‌اند، گفت: در مورد شهرداران هم تعداد زیادی از شهرداران کلانشهرها هستند که دچار مشکل شده‌اند و یک فضایی شکل گرفته که جای کار دارد. باید مجلس با یک طرح دوفوریتی بار دیگر این موضوع را بررسی کند، لذا از این جهت نمی‌توانیم بگوییم بحث دوفوریتی بررسی این قانون از طرف شورای شهر مطرح شده و ممکن است امکان بررسی مجدد طرح به صورت دوفوریتی و حتی سه فوریتی فراهم شود و در جلسه‌ای که داشتیم قرار شد یک هفته دیگر هم صبر کنیم تا ببینیم نتیجه جلسات و اقدامات چه می‌شود و اگر این اتفاق رخ ندهد و وزارت کشور هم نظر خود را بگوید، وارد پروسه جدیدی خواهیم شد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر شنود در شهرداری تهران گفت: به نظر من این موضوع یک سوء تفاهمی است که در صحبت‌های بعضی از افراد مطرح شده، اما من هنوز به آن رسیدگی نکرده‌ام و به زودی با کسانی که آن را مطرح کرده‌اند، صحبت و به موضوع رسیدگی خواهم کرد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شنود در همه جای کشور به صورت جدی وجود دارد و به اندازه‌ای ارزان شده است که افراد عادی هم از آن استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به جابجایی معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران و تکلیف نهایی برنامه سازمان توسعه گفت: این برنامه به تصویب رسیده است و با هماهنگی شهرداری کارهای مربوط به آن انجام می‌شود، زیرا تنها معاون برنامه ریزی آن را ننوشته و بدنه شهرداری در جمع‌آوری آن موثر بوده است.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر قرار باشد افشانی برود، آیا شما شهردار خواهید شد یا خیر؟، گفت: من در حال حاضر رئیس شورا هستم و جایگاهم مناسب است و نمی‌خواهم برای خودم دردسر درست کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با فرض اینکه اگر یک درصد احتمال بدهیم افشانی نباشد، اعضاء موضوع فرد جایگزین را در ذهن خود پرورش می‌دهند و باهم در این مورد مشورت می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: امروز بحث این بود که اگر این اتفاق رخ دهد و ما شاهد خداحافظی افشانی باشیم، آیا باید همان پروسه طولانی را برگزار کنیم؟ که تعدادی از اعضاء اعلام کردند این پروسه به همان شکل برگزار شود، اما زمان آن کاهش یابد و مثل سابق نباشد، اما هنوز وارد پروسه مذاکرات برای انتخاب شهردار آینده نشده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نام محسن هاشمی هم مطرح است، گفت: ممکن است در ذهن افراد این نام هم مطرح باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار