رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
  • کد خبر : 12206
  • چاپ خبر : جایم در شورا به عنوان رییس راحت است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا به صورت رسمی وارد دستور انتخاب شهردار نشده است، گفت: اجماعی برای انتخاب بنده وجود ندارد اما ممکن است اعضای شورا در ذهنشان به اسم من نیز فکر کنند.

به گزارش شورانیوز ، محسن هاشمی در حاشیه نود و چهارمین جلسه  شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف شهردار تهران گفت: تا قبل از حضور در جلسه امروز شورا نامه ای از وزارت کشور در این خصوص دریافت نکرده ایم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامه معاونت حقوقی رییس جمهوری درباره وضعیت شهرداران در قانون منع بکارگیری بازنشستگان توضیح داد: با توجه به اینکه حکم شهردار توسط وزیر کشور امضا می شود بنابراین وضعیت شهرداران را وزیر کشور مشخص می کند.

 

وی با اشاره به دو فوریت اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه اطلاعات غلط در فضای مجازی منتشر شده و نباید این دوفوریت را به نام شهرداری و شورا نوشت.

 

هاشمی توضیح داد: نهادهایی نظیر وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و سایر نهادها با اجرایی شدن این قانون نیروهای خود را از دست می دهند بنابراین به دنبال اصلاح قانون هستند و امکان دارد با قید یک فوریت و یا دوفوریت در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یک هفته صبر می کنیم تا جواب وزارت کشور در این خصوص اعلام شود، پس از آن وارد پروسه بعدی می شویم.

 

وی درباره گزینه های احتمالی شهردار تهران گفت: اسامی مطرح شده برای جایگزینی افشانی در ذهن اعضا است و در جلسه هم اندیشی امروز مطرح شد که در صورت ادامه نیافتن حضور افشانی در شهرداری همان پروسه طولانی انتخاب شهردار را دوباره طی کنیم یا پروسه انتخاب کوتاه تر شود.

 

هاشمی با بیان اینکه هنوز شورا به صورت رسمی وارد دستور انتخاب شهردار نشده است، گفت: برای شهردار شدن من اجماعی نیست و جایم در شورا به عنوان رییس راحت است اما ممکن است در ذهن اعضای شورا اسم من هم مطرح باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار