رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر : 12174
  • چاپ خبر : منظور  از تعیین حسابرس، رفع ضعف داخلی و نظارت است/حسابرسان شهرداری تبریز انتخاب شدند

جلسه شورای اسلامی شهر تبریز این هفته در غیاب شکور اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با ریاست سونیا اندیش برگزار شد.

به گزارش شورانیوز ، تعیین حسابرس سال های مالی ۹۶ و ۹۷ شهرداری تبریز نخستین دستور جلسه امروز شورا بود که هر یک از اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 محمد باقر بهشتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در صحن علنی شورا با بیان اینکه وظیفه اساسی شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است و یکی از‌مهمترین ابزار حسابرسی مالی، حسابرس است، گفت: متاسفانه شورا نظارت  ضمن هزینه کرد، ندارد؛ در حال حاضر حسابرسی های سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵ در حال انجام است.

وی افزود: حسابرس شهرهای مختلف درجه متفاوتی دارند، از آنجایی که  شهر تبریز دارای درجه  ۱۲ است پس باید بهترین حسابرس ها به عملکرد شهرداری نظارت کنند.

وی ادامه داد: از این رو باید با تعیین حسابرس واجد صلاحیت، عملکرد شهرداری بررسی و گزارش داده شود.

در ادامه این جلسه غلامحسین مسعودی ریحان، دیگر عضو شورا در صحن علنی شورا با انتقاد از انتخاب سلیقه ای حسابرس در بخش های مختلف سازمان های  برای شهر تبریز ، گفت: نظارت دقیق بر عملکرد مالی شهرداری، رضایتمندی مردم را افزایش می دهد و باعث کاهش فساد و رانت در طول زمان خواهد شد .

وی اضافه کرد: افزایش تعداد حسابرسان برای بررسی عملکرد مالی مجموعه شهرداری، شفافیت بیش‌تری را به عهده خواهد داشت.

بهشتی در عکس العمل به  سخنان مسعودی ریحان، اذعان داشت: افزایش تعداد حسابرس، قانونی نیست و تمامی مجموعه‌های حسابرسی، واجد صلاحیت نیستند!

کریم صادق زاده دبیر کمیسیون برنامه بودجه در خصوص تعیین حسابرس برای بررسی عملکرد شهرداری گفت: مسائلی که در کمیسیون مطرح می شود بسیار تخصصی بررسی می شود و به همه جوانب توجه می شود.

وی با طرح این سوال که آیا هزینه ها در یک سال گذشته منطقی خرج شده است یا نه؟ گفت: منظور  از تعیین حسابرس، رفع ضعف داخلی و نظارت است.

وی اذعان داشت:برای کنترل درآمد و هزینه ها این امر ضروری است، در مقابل حق الناس مسئولیت خطیری داریم.

۵حسابرس واجد شرایط برای  حسابرسی سال های مالی ۹۶ و ۹۷ شهرداری تعیین شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار