رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
  • کد خبر : 12130
  • چاپ خبر : گزارش عملکرد یکساله شهرداری اصفهان

قدرت اله نوروزی در حالی گزارش عملکرد یکساله خود در شهرداری اصفهان در صحن علنی شورای شهر ارائه کرد که خود را پاسخگوی مسائلی می دانست که از گذشته به جای مانده و نقشی در تصمیم گیری ‌آنها نداشته است.

به گزارش شورانیوز ، «قدرت اله نوروزی» در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به حضور یکساله خود در شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: گزارش عملکرد یک سال گذشته شهرداری اصفهان به منظور شفافیت به مردم و اصحاب رسانه ارائه می شود.

 

شهردار اصفهان این شهر را شهری خلاق و جهانی برشمرد و اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری جدید به دنبال سرزندگی شهر اصفهان است اما مشکلات ارزی، تورم و روابط خارجی چالش هایی هستند که دست ما را برای اداره ارزان شهر بستند اما امیدواریم با اراده ملی و اتفاق محلی از این مشکلات عبور کنیم.

 

وی لب به گلایه از مشکلات گذشته شهرداری که برای او چون میراثی بازمانده است گشود و گفت: ما پاسخگوی مسائلی هستیم که نقشی در تصمیم گیری آن ها نداشته ایم اما وظیفه خود می دانیم که وجدان عمومی را قانع کنیم.

 

نوروزی خشکی زاینده رود را سوال حتمی همه مردم در همه محافل و مجامع دانست و افزود: ما نیز مطالبه گر مشکلات زاینده رود و حق آبه ها هستیم و صدای مردم را به مسئولان رسانده ایم.

 

وی به اجرای طرح بازچرخانی آب در زاینده رود اشاره کرد و تصریح کرد: در صورتی که این طرح توجیهات لازم را داشته باشد و شورای شهر آن را تصویب کند، شهرداری اصفهان با اجرای آن مخالفتی نخواهد داشت.

 

شهردار اصفهان به اجرای ۷۵۷ عنوان برنامه فرهنگی، ۷۰ برنامه نوروزی، ۶۷ برنامه و ۶۰۰ اجرا در هفته اصفهان در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: نقش محلات را در این برنامه ها لحاظ کرده ایم و همه این برنامه ها را با حفظ کیفیت و کاهش هزینه ها انجام داده ایم.

 

وی همچنین به فروش ۴۸۰ میلیون تومانی فروش بلیت تئاتر در سالن های شهردرای اصفهان اشاره کرد.

 

نوروزی به مترو اصفهان اشاره کرد و گفت: در طول ۱۷ سال ۸۷درصد از خط یک مترو اصفهان پیشرفت داشت و ۱۳ درصد باقی مانده را با ۴۰۰ میلیارد هزینه در ۴ ماه به اتمام رساندیم که اگر این اتفاق نمی افتاد اکنون با توجه به رشد سه برابری قیمت ها توان اتمام پروژه را نداشتیم.

 

وی به فروش ۵۰۰ میلیارد اوراق مشارکت برای مترو اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این در حالی است که شهردای تهران نتوانست بخش عظیمی از اوراق خود را به فروش برساند.

 

شهردار اصفهان به اضافه شدن ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اشاره کرد و گفت: تعدادی از اتوبوس های گذشته بازسازی شد و تعداد ۲۰۰ اتوبوس در حال بازسازی است و همچنین علی رغم افزایش قیمت اتوبوس ها در حال مذاکره برای خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر هستیم.

 

وی به هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در یک سال گذشته برای دوربین های ثبت تخلف اشاره کرد و تصریح کرد: تنها ۳ میلیارد از این هزینه ها به شهرداری پرداخت شده و به دنبال افزایش سهم شهرداری در این زمینه هستیم.

 

شهردار اصفهان در ادامه موراد زیر از مهم ترین اقداماتش در یک سال گذشته عنوان کرد:

احداث ١٠ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوت با هدف حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار شهری

تعیین تکلیف ۱۷۰ هکتار از زمین های شهید کشوری که ۱۲ سال بر زمین مانده بود

پرداخت بخش زیادی از بدهی های شهرداری( شهردار رقم پرداختی را عنوان نکرد اما اعلام کرد که سه هزار میلیارد بدهی بر دوش شهرداری و شورای شهر بوده است)

پرداخت هفت میلیارد بدهی شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان

برگزاری جشنواره فیلم کودک با مبلغ ۶ میلیارد تومان که ۳ میلیارد تومان آن را شهرداری پرداخت کرده است.

امضای تفاهم نامه برنامه جامع با رویکرد نوین و مشارکت ذینفعان با وزیر راه و شهرسازی (اصفهان به عنوان شهر پایلوت برای این برنامه شناخته شد)

تدوین شیوه نامه باز آفرینی شهری در توسعه پایدار اصفهان

۲۸۷ قرارداد عمرانی با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه

کاهش ۴۵ درصدی مصرف برق در اماکن و مجموعه های مرتبط با شهرداری.

شهردار همچنین انضباط مالی و مبارزه جدی با فساد از شعارهای خود دانست که به آن ها جامه عمل پوشانده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار