رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
  • کد خبر : 12092
  • چاپ خبر : گردشگری؛ راهکاری برای خروج از چالش‌های اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد_ رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شرایط و وضعیت اقتصادی کنونی کشور گفت: حوزه گردشگری می‌تواند محور توسعه کشور باشد و ایران را از چالش‌های اقتصادی نجات دهد.

به گزارش شورانیوز، حسین قراباغی، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با حضور در نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران که در هتل اسپیناس تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: تحریم‌ها ممکن است بتواند روی بنگاه‌های اقتصادی و تجاری اثر بگذارد، ولی برسبک زندگی مردم و گردشگران نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

قراباغی با بیان اینکه در شرایط امروزی صنعت گردشگری منبع تولید ثروت است و می‌تواند ایران را از بحران اقتصادی نجات دهد، اضافه کرد: گردشگران به دنبال پر کردن اوقات فراغت خود هستند و با توجه به ترکیب گردشگران ورودی به کشور در شرایط امروز که حجم بسیاری از آنان از کشورهای عراق ، ترکیه، آذربایجان و روسیه هستند باید در کشورهای مورد هدف تبلیغات و جذب مسافر بیشتری داشته باشیم و امروز یک موفقیت بزرگ داریم که این است در شرایط تهدید بین‌المللی امروز گردشگری رشد مطلوبی داشته است.
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به ظرفیت های گردشگری همدان اظهار کرد: استفاده از ارز دیجیتال و اجرای طرح تعطیلات زمستانی به گردشگری می تواند کمک بزرگی باشد تا بتوانیم از فصلی بودن گردشگری خارج شویم.
قراباغی به مشکلات هتلداران نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به وضع اقتصادی کشور باید مشکلات هتلداران مثل مالیات ، بیمه ، هزینه های آب و برق از طرف دولت حل شود که هتلداران بتوانند از مشکلات اقتصادی امروز عبور کنند.
وی در پایان سخنانش گفت:حضور هتلداران ، نمایندگان مجلس ، معاون رییس جمهور و مدیران و فعالان گردشگری به مناسبت روز جهانی گردشگری در نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران یک اتفاق خوب و انسجام خوبی بوذ که می تواند در حل مشکلات هتلداران بسیار مؤثر باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار