رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶
  • کد خبر : 12081
  • چاپ خبر : التهاب در شورای شهر بندر عباس

در هفتاد و چهارمین نشست شورای شهر بندرعباس شورای چهارمی ها به حالت قهر، صحن علنی شورا را ترک کردند تا صف کشی بین شورای چهارمی های راه یافته به شورای پنجم با جدیدی ها جدی تر شود.

به گزارش شورانیوز ، اولین نشانه های جدی این تنش اما در نشستی شکل گرفت که روسای کمیسیون های تخصصی شورای پنجم در سال دوم مشخص شدند و ریاست کمیسیون ها که در فرآیند رای گیری مشخص شد، دلخواه و مورد رضایت برخی اعضا نبود.
این موضوع موجب شد پرویز سالاری در نشست بعدی و در قالب نطق پیش از دستور، این موضوع را مورد اشاره قرار دهد و از راهیابی به گفته وی غیر متخصص ها و تعدد پست های همکاران خود در این کمیسیون ها انتقاد کند.
این انتقاد البته بی پاسخ نماند و فیصل دانش در همان نشست ضمن دفاع از فرآیند انتخاب رییس و اعضای کمیسیون ها، با طعنه ای درشت اظهار داشت: اگر عضوی برای ریاست کمیسیون مورد نظرش رای نیاورده باید به خودش رجوع کند و ببیند چه کرده که همکاران به وی رای نداده اند.
با این زمینه قبلی و با وقفه ای سه جلسه ای، نشست انتخاب اعضای کمیسیون ها و ناظرین و نمایندگان شورا در کمیسیون های شهرداری برگزار شد که این بار رویایی و تقابل جدی تر شد و شکل علنی به خود گرفت.
اولین کمیسیون مورد رای گیری کمیسیون معاملات بود که اسلام باوقار و بواشه کاندیدای عضویت در آن بودند که بر خلاف انتظارِ باوقار، بواشه با رای اکثریت اعضا انتخاب شد.
باوقار در ابتدای نشست و با مشخص شدن نتیجه کمیسیون معاملات، با ذکر عبارتی در باب ” مردی و نامردی” جلسه را ترک کرد و کیانوش جهانبخش و پرویز سالاری نیز از صحن شورا خارج شدند تا فاطمه جراره تنها باقیمانده شورای چهارمی ها در این جلسه مهم باشد.
البته ترک جلسه توسط باوقار بی پاسخ نماند و بواشه با بیان این که: ” خوب است ترک صحن علنی به خاطر منافع مردم نباشد نه برای منافع شخصی ” غیرمستقیم اتهام سنگینی متوجه باوقار کرد و  زمینه ساز ایجاد شک و شبهه هایی جدی در ذهن خبرنگاران حاضر در جلسه شد.
از گفته های غیررسمی شورای چهارمی ها چنین بر می آید که اعتقاد دارند اعضای جدید شورای پنجم به نوعی آنها را در محاق و تنگنا قرار داده و قصد کاهش نفوذ و تاثیرگذاری آنان در کمیسیون ها و امور مهم و جدی را دارند.
این در حالیست که فیصل دانش رییس شورا معتقد است تمام انتخاب ها شفاف و بر اساس رای گیری صورت گرفته که البته ظاهر آنچه در صحن علنی می گذرد نیز همین را می گوید .
به هر ترتیب شورای پنجم روزهای تب داری را می گذراند و هنوز مشخص نیست آبستراکسیون سه نفری شورای چهارمی ها به شکل های دیگر و هنگام بحث و بررسی و رای گیری پیرامون سایر مسائل پیش رو ادامه می یابد یا به روشی دیگر دل آنها به دست آورده می شود.
این ها ابهاماتی است که در نشست های آینده شورا برطرف خواهد شد…

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار