رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
  • کد خبر : 12076
  • چاپ خبر : عبداله تقی پور رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری ماند

در جلسه کمیسیون خدمات شهری، ضمن بررسی وضعیت نهرشاهی بر احیای آن تاکید شد.

به گزارش شورانیوز ، در اولین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری که پس از تلفیق دو کمیسیون خدمات شهری و کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار تشکیل شد، با رای اعضای کمیسیون عبداله تقی پور به عنوان رئیس کمیسیون، سعید نیکوخصلت به عنوان نایب رئیس و کریم صادق زاده به عنوان دبیر کمیسیون انتخاب شدند.
در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان برگزار شد موضوع بررسی آخرین وضعیت نهرشاهی به عنوان اصلی ترین تامین کننده آب پارک و استخر ائل گلی مورد بررسی قرار گرفت.  تقی پور با بیان ویژگی های این نهر به عنوان تامین کننده آب استخر و پارک ائل گلی گفت: در دوره مدیریتم در سازمان پارک ها تا اتوبان لایروبی نهر انجام شد ولی بعد از آن اتفاقی رخ نداد. او افزود: توسعه ائل گلی بدون در نظر گرفتن وضعیت نهرشاهی غیر ممکن است. سعدلونیا کارشناس کمیسیون نیز با اشاره به بازدید انجام یافته از وضعیت این نهر گفت: در نقاط مختلفی در منطقه خاوران این نهر دچار آسیب و تخریب شده است. او ادامه داد: در بخش هایی از مسیر نهر در فتح آباد نیاز به لایروبی وجود دارد.
اسحقی معاون عمرانی شهردار تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه عادت کردیم درختان را قطع کنیم و بعد روی دیوار نقاشی درخت بکشیم گفت: برای احیای نهر شاهی نیاز به عزم عمومی فراتر از شهرداری داریم. او افزود: در کمیته انرژی یک زیر مجموعه برای آب تشکیل داده ایم که موظف است این موارد را بررسی کند. اسحقی با اشاره به اقدامات مورد نیاز برای احیای نهرشاهی تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای خارج کردن آب از دسترسی دیگران به آن در مسیر انجام شود. او افزود: پیشنهاد می کنیم یک نفر به عنوان مدیر پروژه برای گرفتن گزارش از افراد مختلف و هماهنگی دستگاه ها برای کار انجام شود.
سعید نیکوخصلت دیگر عضو کمیسیون در این جلسه با بیان اینکه نیاز به یک کار مدون و با برنامه ریزی وجود دارد گفت: مدیری که انتخاب می شود باید شبانه روزی تمام اقدامات لازم را انجام دهد و باید علاقه مند به این حوزه باشد. او افزود: سال گذشته در کمیسیون محیط زیست کارهای زیادی را پیگیری کردیم ولی بعدا دیدیم بیشتر توان ما صرف حذف موانع ادارات می شود.
در پایان بررسی این طرح مقرر شد سازمان پارکها به صورت هفتگی اقدامات انجام یافته را به کمیسیون گزارش کند. همچنین مقرر شد با حفظ مالکیت نهر توسط شهرداری نهادهایی که باعث تخریب مسیر آن شده اند نسبت به بازسازی آن اقدام کنند.
در ابتدای این جلسه اساتید دانشگاه کشاورزی تبریز با حضور در جلسه کمیسیون طرح کشت بافت خود را به منظور تامین گل و نهال شهرداری تبریز را ارائه کردند. طرح این گروه برای بررسی بیشتر به کمیته کارشناسان کمیسیون ارجا داده شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار