رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
  • کد خبر : 12061
  • چاپ خبر : بررسی شیوه‌های نوین تأمین مالی در نشست مدیران سرمایه‌گذاری کلانشهرها

نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری‌های کلانشهرها، با سرفصل‌هایی چون بررسی شیوه‌های نوین تأمین مالی برای شهرداری‌ها به میزبانی شهرداری کلانشهر اصفهان، ۱۱ و ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش شورانیوز ، در این نشست مدیران سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری‌های کلانشهرها به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و بررسی و آسیب‌شناسی فرآیند مشارکت و سرمایه‌گذاری، ارائه مدل تهیه بسته‌های حمایتی و تشویقی سرمایه‌گذاری، لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و شیوه‌های نوین تأمین مالی در شهرداری‌ها از جمله سرفصل‌های مورد نظر در این نشست خواهد بود.

کمال مرادی، مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهر در این خصوص، اظهار کرد: اعضاء حاضر در این نشست ضمن انتقال تجارب و دستاوردهای شهرداری‌ها، درخصوص مسایل اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گسترش فعالیت‌ها و ایجاد ظرفیت‌های کارشناسی و مدیریتی و اجرایی در این حوزه در راستای توانمندسازی شهرداری‌ها و مشارکت فعال و موثر بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه شهری و سرمایه‌گذاری، گفتگو می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تأمین منابع توسعه و عمران شهرها با استفاده از منابع عمومی کشور به صلاح نیست و از سوی دیگر با عوارض دریافتی فعلی حتی نمی‌توان هزینه نگهداشت شهرها را تأمین کرد، افزود: فعال‌سازی حوزه سرمایه‌گذاری و به کار گرفتن سرمایه‌گذاران و ایجاد ارزش افزوده، یکی از راه‌ها برای توسعه شهرها است و باید از ظرفیت آن‌ها در راستای توسعه زیر ساخت‌ها استفاده کرد.

مرادی در خصوص اهداف راه‌اندازی کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها، گفت: در گام نخست قصد داریم در کنار سرمایه‌گذاران باشیم و برای موضوعات مختلف آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم و با پیگیری قوانین، خلاء‌های موجود را برطرف و امنیت و تضمین اقتصادی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تا از این طریق ضمن جذب سرمایه‌گذاران و اجرای پروژه‌های مختلف، برخی معضلات شهر نیز حل شود.

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها چابک‌سازی و کوچک‌سازی شهرداری‌ها را یکی راه‌کارهای کاهش هزینه‌ها در شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این سازمان بسیار سنگین است و باید با واگذاری به بخش خصوصی آن را کوچک‌سازی و سپس رقابت صحیحی در بخش خصوصی راه بیاندازیم.

وی با اشاره به مشکل تأمین منابع مالی، اظهار کرد: تأمین منابع مالی مشکل دیگر فراروی شهرداری‌ها است و با وجود اینکه در حال حاضر شهرداری‌ها منابعی در اختیار دارند اما این منابع کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد باید به راه‌های ایجاد درآمد پایدار بیاندیشیم و با استفاده از عقل و علم بتوانیم رونق شهری و شکوفایی اقتصادی را به بار آوردیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار