رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶
  • کد خبر : 11982
  • چاپ خبر : واکنش‌ها به بازداشت عضو اصلاح‌طلب شورای شهر شیراز

خبر بازداشت عضو شورای شهر شیراز بازتاب فراوانی میان رسانه ها و فعالان سیاسی داشت. براساس گزارش ها، «مهدی حاجتی» عصر دیروز به اتهام حمایت از ۲ تن از فعالان فرقه ضاله بهائیت، مورد بازداشت قرار گرفت.

به گزارش شورانیوز ، انتشار خبر بازداشت «مهدی حاجتی»، نماینده ۳۹ ساله و رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز، واکنش متفاوت کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

همزمان با بازداشت عضو شورای شهر شیراز، حساب توییتری وی به دلایل نامشخص به حالت تعلیق درآمد و کاربران به اکانت حاجتی دسترسی ندارند.

برخی کاربران با اشاره به ماجرای سلب صلاحیت «سپنتا نیکنام» نماینده زرتشتی شورای شهر یزد از سوی شورای نگهبان و شکایت «محمد باقر قالیباف» شهردار سابق تهران از «سید محمود میرلوحی» عضو شورای شهر تهران به دلیل «تشویش اذهان عمومی، توهین و نشر اکاذیب» از برخورد قهری با نهادهای انتخابی و حق آزادی بیان نمایندگان مردم انتقاد کردند.

در این راستا، نماینده مردم شیراز در مجلس نیز با ارتباط دادن ممانعت حاجتی از طرح گسترش آستان حضرت شاهچراغ (ع) و بازداشت وی، در توییتر نوشت: مهدی حاجتی مقابل تخریب اماکن تاریخی شیراز، برای توسعه حرم شاهچراغ ایستاد و تهدید به پرونده‌سازی شده بود.

«بهرام پارسایی» با بیان اینکه بازداشت حاجتی به بهانه دفاع از حقوق شهروندی گروهی از مردم قابل پذیرش نیست، تهدید کرد: اجازه ندهیم دهان منتقدان پاکدست و دلسوز را با اتهام ببندند. درصورت ادامه بازداشت، بیشتر با مردم حرف می‌زنم.

«جمیله کریمی» یکی از فعالان سیاسی شهر شیراز روز جمعه به خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه این قبیل بازداشت ها به دور از عقلانیت و تدبیر است، افزود: بهتر بود این اتفاق نمی افتاد چون فضای فعلی جامعه نیاز به همگرایی و همبستگی دارد.

وی افزود: تقاضای ما پایان به موضوع است تا فضای جامعه ملتهب نشود، متاسفانه این گونه بازداشت ها ناخواسته خوراک مناسبی برای رسانه های معاند مهیا می کند. انتظار می رود نهادهای ذیربط به این موضوعات در شرایط خاص کشور توجه بیشتر کنند.

دبیر جمعیت زنان نواندیش مسلمان استان فارس ادامه داد: بهتر بود شرایطی فراهم می شد تا نهادهای ذیربط با حاجتی در خصوص موضوعات حساسیت برانگیز گفت و گو می کردند و در مورد بازداشت آن ۲ تن هم برای او هم شفاف سازی می شد.

کریمی تاکید کرد: حاجتی به عنوان عضو کمیته حقوق شهروندی شورای شهر شیراز علی القاعده به لحاظ حقوقی می توانست پیگیر مسائل مربوط به حقوق شهروندی شهروندان باشد .

عضو دفتر سیاسی اتحاد ملت تصریح کرد: این گونه مسائل برای شورای پنجم که باید تمام تلاش آن معطوف به حل مشکلات مردم و کسب رضایت آنها در شرایط خاص کشور باشد مقداری به تضعیف شورا منجر می شود که شاید رقیب دنبال چنین حاشیه هایی باشد و اعضاء محترم شورای شهر هم در موضع گیری ها ادبیاتشان را طوری تنظیم کنند که منجر به حساسیت های این شکلی نشود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیرهایی جهت حل مشکل کرده ایم و امیدوارم هر چه سریع تر رفع شود

حاجتی پیگیر آزادی والدین یک بچه سرطانی بود 

«قاسم مقیمی» عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه حاجتی به عنوان نماینده مردم و رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر وظیفه داشت پیگیر وضعیت شهروندان باشد، گفت: وی پیگیر آزادی والدین یک بچه سرطانی بود. هر کس پیش حاجتی می آمد او براساس وظایفی که داشت مشکلات او را پیگیری می کرد.

وی در پاسخ به اظهارات «پارسایی» نماینده شیراز در خصوص علت بازداشت حاجتی، افزود: از ارتباط موضوع ممانعت حاجتی از گسترش آستان شاهچراغ (ع) با بازداشت وی و همچنین اتهامات نامبرده بی اطلاع هستم و احتمال می دهم به دلیل پیگیری سرنوشت ۲ شهروند شیرازی بازداشت شده باشد

مقیمی افزود: ممانعت از دفاع نمایندگان مردم از حقوق شهروندی موجب تضعیف شورای شهر می شود و این نهاد انتخابی قدرتی نخواهد داشت.

ارتباط انتشار توییت منتسب به حاجتی با بازداشت وی فقط یک گمانه زنی است

عضو شورای شهر شیراز که خواست نامش فاش نشود، با اظهار بی اطلاعی از علت بازداشت یکی از اعضای این شورا، گفت: ارتباط انتشار توییت منتسب به حاجتی با بازداشت وی فقط یک گمانه زنی است در این باره تا ساعاتی دیگر شورای شهر شیراز موضع رسمی خود را اعلام می کند.

این منبع آگاه همچنین با رد ارتباط انتشار تصویر بنری در شهر شیراز با بازداشت حاجتی، افزود: این موضوع به نظر شکلی بی ارتباط است و در این خصوص مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز برکنار شده است.

وی در خصوص اظهارات «بهرام پارسایی» نماینده مردم شیراز در مجلس، در خصوص ارتباط بازداشت حاجتی و ممانعتش از توسعه آستان حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: اطلاع دقیقی در این زمینه نداریم، اگر از علت بازداشت و پرونده اش آگاهی داشتیم به راحتی می توانستم در این مورد اظهار نظر کنیم. ممکن است وی شاکی خصوصی داشته و به دلایل شخصی (نه عمومی) بازداشت شده باشد هرچند متهمان شکایت های خصوصی با این شیوه بازداشت نمی شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار