رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
  • کد خبر : 11891
  • چاپ خبر : بیش از ۲۵ هزار حادثه در دو سال اخیر در تهران رخ داده است
زهرا صدراعظم نوری

صدراعظم نوری از مجلس و رئیس شورای عالی استان‌ها خواست تا با توجه به گذشت بیش از نیم قرن از تصویب قوانین ساخت و ساز نسبت به اصلاح آن‌ها بازنگری کنند.

به گزارش شورانیوز ، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اخبار مربوط به حوادث غیر طبیعی اظهار کرد: اقدامات مؤثر در  این خصوص از آهنگ این حوادث نمی‌کاهد.

وی با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی و آتش سوزی افزود: این موارد یا ریشه در نبود قانون دارد یا به خاطر عمل نکردن به قانون است.

صدر اعظم نوری علت دیگر حوادث را تعدد سازمان مسئول و سردرگمی در حوزه اجرا بر شمرد و گفت: در این راستا وضع نابسامان پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهر با وجود متولیان و ارگان‌های متعدد قانونی مسئول عدم یکپارچگی مدیریت شهری است که همواره کام شهر و شهروندان را تلخ کرده است.

عضو شورای تهران با استثنا کردن آمار آتش‌سوزی گفت: بیش از ۲۵ هزار حادثه در دو سال اخیر منجر به کشته یا مصدوم شدن جمع کثیری از شهروندان شده که نشان از ضرورت توجه و ارائه راهکار عاجل برای این قبیل حوادث دارد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از  مطالبات مهم مردم تأمین حقوق آن‌ها به عنوان بهره‌برداران ساختمان‌هایی است که بدون توجه به مقررات ساخته می‌شود، گفت: از آن جمله می‌توان به حادثه آتش‌سوزی در برج بدون پایان کار پارامیس اشاره کرد که متعلق به تعاونی مسکن دانشگاه تهران بوده است.

صدراعظم نوری افزود: اینگونه حوادث هشدار جدی برای عدم توجه به مقررات ایمنی است که با ترجیح منافع بخشی به جای منافع عمومی خطرات تهران را بیشتر می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هر دو حادثه به دلیل نقص در نظام پایش ساخت و ساز در مراحل طراحی اجرا و بهره‌برداری خسارت مالی و جانی غیرقابل توجیهی به شهروندان وارد کرد، گفت: این موراد نشان داد که خلأهای مختلفی در نحوه دخالت‌های حاکمیتی در ایمنی شهروندان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با وجود معضلاتی مانند عدم کنترل متناسب در مراحل طراحی تا  اجرا سوری بودن برخی نظارت‌ها، انجام عملیات ساختمان توسط نیروی غیر ماهر موجب شده تا سازمان نظام مهندسی به جای حل مسئله درگیر اختلافات داخلی مجموعه خود باشد که در نتیجه شهروندان شاهد روند افزایشی و وقوع حوادث هستند.

صدر اعظم نوری خاطر نشان کرد: مجلس و رئیس شورای عالی استان‌ها انتظار دارم با توجه به گذشت بیش از نیم قرن از تصویب این قانون و شرایط نوین ساخت و ساز و مظاهر جدید نا ایمنی در حال حاضر نسبت به اصلاح بازنگری این قانون اقدام لازم را انجام دهند تا شاهد بروز حوادث و رخدادهای ناگوار نباشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار