رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
  • کد خبر : 11813
  • چاپ خبر : مجوز و صلاحیت دفاتر پیشخوانی که با واسطه‌ها همکاری می‌کنند لغو خواهد شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: مجوز و صلاحیت دفاتر پیشخوانی که با واسطه‌ها همکاری می‌کنند و مانع ارتباط مستقیم شهروندان به شهرداری می‌شوند، لغو خواهد شد.

به گزارش شورانیوز ، شهریار آل‌شیخ با بیان اینکه باید ارتباط شهروندان با شهرداری کاملا شفاف باشد، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر انجام امور شهروندان در دفاتر پیشخوان شهرسازی از طریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد و شهروندان خود مستقیم به این چرخه ورود پیدا نمی‌کنند لذا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا پایان سال سرعت و شفافیت در این حوزه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات مراکز زیرمجموعه شهرداری را به طور کامل رصد و تخلفات و کوتاهی عوامل را به آن‌ها تذکر می‌دهیم، ادامه داد: برای کاهش حضور واسطه‌ها نیز در برخی از مناطق شهرداری، طرحی را به صورت آزمایشی آغاز کرده‌ایم که در این طرح به شهروندان شماره تماس داده و مراحل استاندارد انجام هر درخواست را برای آن‌ها تشریح می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم اگر کارشان بیش از مدت اعلام‌شده طول کشید، به ما اطلاع دهند.

آل شیخ اضافه کرد: حضور واسطه‌ها در سیستم به ایجاد فساد در دستگاه منجر می‌شود و برخی از کارکنان را نیز به سوی فساد می‌کشاند که قطعاً تعداد اندکی از همکاران ما هم آلوده می‌شوند که باید این نقیصه برطرف شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: متأسفانه واسطه‌ها، شرایط و روند خدمات اداری شهرداری به شهروندان را طوری برای مردم سخت و پیچیده جلوه می‌دهند که مردم تصور کنند درخواست‌هایشان مستقیماً از طریق شهرداری انجام‌شدنی نیست و باید برای انجام کارهایشان، از واسطه‌ها کمک بگیرند. البته در این میان، مشکلات ایجاد شده توسط برخی از کارکنان در فرآیند درخواست‌های مردمی، بر این تصور غلط مردم افزوده است.

وی با بیان اینکه اطلاع نداشتن شهروندان از فرایند خدمات شهرداری باعث این‌گونه سوءاستفاده‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: طبیعتاً واسطه‌ها مبالغی برای انجام کار از مردم طلب می‌کنند که در واقع نیازی به پرداخت این مبالغ نیست و بسیاری از فرآیندهای شهرداری بدون هیچ واسطه‌ای انجام شدنی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، اظهار کرد: در جهت آگاهی شهروندان از حقوق خود و چگونگی انجام کارها در شهرداری، در حال حاضر ضوابط پایه شهرداری روی سامانه‌های این سازمان قرار دارد و در تلاش هستیم ضوابط تکمیلی را هم به آن اضافه کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار