رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
  • کد خبر : 11775
  • چاپ خبر : اقدامات غلط مسئولان به تشدید مشکلات زیست محیطی تبدیل شده/دریاچه ارومیه مورد سوءاستفاده‌های جناحی، سیاسی واقع‌شده

عضو شورای شهر ارومیه گفت: دریاچه ارومیه از حدود ۲۰ سال قبل به سمت‌وسوی خشکی و بحران رفته و در این مدت طولانی نه تنها تدبیر اساسی برای حل این معضل صورت نگرفته بلکه اقدامات غلط برخی از مسئولان به تشدید مشکلات زیست محیطی تبدیل شده است.

به گزارش شورانیوز ، حسین پناهی، درباره وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: موضوع بحران خشکی دریاچه ارومیه ابعاد ملی و حتی جهانی دارد و مخاطرات زیست محیطی و انسانی آن در همین گستره بارها مطرح‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: متأسفانه تا کنون موضوع دریاچه ارومیه بیشتر مورد سوءاستفاده‌های جناحی، سیاسی و منفعت‌طلبی اشخاص واقع‌شده و از اهداف خود فاصله گرفته است.

وی تصریح کرد: دریاچه ارومیه از حدود ۲۰ سال قبل به سمت‌وسوی خشکی رفته و در این مدت طولانی تدبیری برای حل این معضل صورت نگرفته و اقدامات غلط برخی از مسئولین به تهدیدی برای دریاچه تبدیل شده است.

عضو شورای شهر ارومیه افزود: مسئولان زمانی از رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور می خواهند به بازدید از دریاچه ارومیه بیایند که بارش‌ها زیاد بوده و آب دریاچه ارومیه چنددرصدی افزایش‌یافته است اما زمانی که آب دریاچه بسیارکم می‌شود و ریزگردهای نمکی منطقه و کشور را تهدید می‌کند هیچ مسئولی هیچ بازدیدی انجام نمی‌دهد.

پناهی خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه نزدیک‌ترین نقطه دسترس به آب برای شهر ارومیه است که اگر با این وضعیت پیش برود ابتداد به باتلاق و سپس به کویر نمکی خطرناک تبدیل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار