رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
  • کد خبر : 11703
  • چاپ خبر : انتخاب شهردار کرمانشاه چالشی برای شورای شهر

انتخاب شهردار جدید با استعفای شهردار کرمانشاه به چالشی برای شورای شهر این استان تبدیل شده است.

به گزارش شورانیوز ، پنجم تیرماه آرش رضایی در اعتراض به برخی کارشکنی‌ها از سمت شهرداری کرمانشاه استعفا داد که این استعفا در جلسه دهم تیرماه شورای شهر مورد موافقت قرار گرفت و از آن تاریخ تاکنون شهرداری کرمانشاه توسط سرپرست اداره شده است.

در دو ماه گذشته انتخاب شهردار کرمانشاه به چالشی برای اعضای شورای شهر تبدیل شده است و اعضای شورای شهر هنوز نتوانسته‌اند روی چهره‌ای خاص به اجماع برسند و پروسه انتخاب شهردار کرمانشاه برخلاف آنچه که مردم انتظار آن را داشتند محقق نشده است.

به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر کرمانشاه معیاری برای انتخاب شهردار ندارند زیرا اسم‌های تکراری کاندیداهای تصدی سمت شهرداری کرمانشاه که از شهرداران پیشین، سرپرست‌های شهرداری کرمانشاه، بعضی از اعضای شورای شهر تا افراد همیشه نامزد را شامل می‌شود بر نبود معیاری برای مدیریت شهری کرمانشاه تأکید دارد.

یکی از شهروندان با گلایه از اینکه چرا کرمانشاه با وجود ظرفیت و توانایی و قدمت تاریخی باید از وجود شهردار بی‌نصیب باشد، گفت: با توجه به فصل کاری و رسیدگی به پروژه‌ها متاسفانه شورای شهر با فرصت سوزی ظرفیت‌ها و منابع شهری را با انتخاب نکردن شهردار به هدر داد و با شروع فصل بارندگی طرحها متوقف می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: کلانشهر کرمانشاه با جمعیت نزدیک به یک میلیون نفر همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و مردم شهر، مدیران و کارمندان شهرداری از نبود مدیریت صحیح در این شهر رنج می‌برند ولی شورای شهر در تحقق اصلی‌ترین وظیفه خود برای تعیین یک مدیر شهری ناتوان است.

این شهروند افزود: در کنار مشکلات و مسائل مالی شهر کرمانشاه، خود مجموعه شهرداری نیز با مشکلات و چالش‌های فراوانی رو به روست، در حال حاضر مدیران مناطق، معاونان و حتی کارمندان شهرداری نسبت به آینده بلاتکلیف بوده و منتظر انتخاب شهردار هستند و تمام این موضوعات سبب اختلال در روند توسعه شهر می‌شود.

یکی از شهروندان با بیان اینکه شهردار تصمیم‌گیر اصلی درباره موضوعات شهری است، گفت: وضعیت آسفالت خیابان‌ها مناسب نیست و شهر نیز از نظافت کاملی برخوردار نیست که این موضوعات بر نیاز کرمانشاه به حضور یک شهردار پاسخگو تأکید دارد زیرا سرپرست شهرداری نسبت به آینده مسئولیت خود مطمئن نیست.

یکی از بانوان کرمانشاهی حضور شهردار را برای برنامه‌ریزی طولانی مدت در شهر کرمانشاه ضروری دانست و افزود: شهر همدان در استان همسایه خیلی پیشرفت کرده و این موضوع حتی برای مسافرانی که از این شهر عبور می‌کنند قابل درک است که با اطمینان می‌توان گفت توسعه این شهر به حضور شهردار بستگی داشته است.

یکی از فرهنگیان مردم را مشکل اصلی شورای شهر کرمانشاه دانست و گفت: مردم کرمانشاه در فصل انتخابات شورای شهر به وظیفه خود برای انتخاب آگاهانه اعضای شورای شهر عمل نمی‌کنند و امروز شورایی همدل را در مسند کار مشاهده نمی‌کنیم که این عدم همدلی سبب توقف انتخاب شهردار کرمانشاه شده است.

با وجود تأکیدات رسانه‌ها، مدیریت ارشد استان، فرماندار کرمانشاه و سایر دلسوزان اما شورای شهر از پس چالش انتخاب شهردار کلانشهر کرمانشاه بر نیامده است تا معیارهای مدیریت شهری کرمانشاه، کاندیداهای این سمت، روند انتخاب و از همه مهمتر تعامل شورای شهر با گزینه انتخابی به چالشهای بزرگ کرمانشاه تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار