رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
  • کد خبر : 11623
  • چاپ خبر : اطلس اجتماعی شهر باید با تحقیق جامع دانشگاهی تهیه شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه باید شورا برنامه محور باشد نه اینکه شخص محور، گفت: اطلس اجتماعی شهر باید با تحقیق جامع دانشگاهی تهیه شود.

به گزارش شورانیوز ، لیلا دودمان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز معتقدم گاهی اول بودن مزیتی اجباری را ایجاد می کند که همین مزیت حضور در کنار اصحاب رسانه است، گفت: تا جایی می توانستم به عنوان مسئول تمام تلاش خود را انجام دادم تا جایی که وقت شخصی و خانوادگی برای من وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه اگر بازخوردهایی که باید را رخ نداده به طور حتم مسائلی وجود داشته باشد، افزود: از نظر جامع شناسی تغییر در امور و رخداد فرهنگی آهسته و آرام شکل می گیرد.

دکتر دودمان با تاکید بر اینکه سال اول برای هر کسی سال سختی خواهد بود، اضافه کرد: اولین اقدام برای حضور کمسیون فرهنگی را انجام دادم چرا که تخصص داشتم اما تصوری متفاوت از شورا داشتم و در سه ماهی که منتخب شورا بودم، در کمسیون فرهنگی های شورای چهارم و صحن های مختلف شرکت کردم.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه آنچه که برای ما اهمیت داشت، رویکرد و توسعه فرهنگی بود، اضافه کرد: بیشترین توجه شورا و شهرداری گذشته بر خدمات عمرانی بوده است و من هیچ قضاوتی در خصوص شورا و شهرداری گذشته ندارم، من در خصوص جریان های رخ داده صحبت می کنم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد فرهنگ مداری، فرهنگ و انسان محوری شعار لیست امید بود، اظهار داشت: این مسئله باید با طمانیه انجام شود و نظرسنجی شکل گرفت که از طریق نظرسنجی در ۱۱ منطقه شهرداری مردم پنج دغدغه اصلی داشتند که آسیب اجتماعی، زیرساخت های فرهنگی، آموزش شهروندی، احیای بافت تاریخی و در نهایت ضرورت ارتقا فرهنگ پاسخگو، این پنج دغدغه مردم بودند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه دغدغه های صاحبان ایده را جمع آوری کردم، افزود: با کمسیون فرهنگی سایر کلان شهر ها ارتباط برقرار کردم تا ببینم حوزه فعالیت های فرهنگی چگونه است، در شهر اصفهان ۲۲ سالن مطالعه زیر نظر شهرداری داشت ولی ما نداریم، ۶۸ مرکز فرهنگی و ورزشی داشتیم در حالی که اصفهان ۱۷۰ مرکز داشت.

رئیس سابق کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در امور فرهنگی ریل گذاری کردم که کمسیون فرهنگی را هدایت کنم، اضافه کرد: برنامه های فرهنگی را رویکرد محور کردم و اگر می خواهیم شیراز را به شهر خلاق، پایدار و زیست پذیر تبدیل کنیم که از شاخصه های شهر فرهنگی است باید توجه ویژه ای به تغییر رویکردها و راهبرد ها داشته باشیم.

به گفته دودمان، برنامه دقیقی برای ریل گذاری فرهنگی در کمسیون فرهنگی، شکل گرفت و من کاری را شروع کرده بودم و فکر می کردم باید ادامه دهم، بر اساس این مهم و بنا به رسالت کار دوباره کاندیدا شدم ولی رای نیاوردم و اکنون باید به عنوان عضو شورای شهر به کار پایبند باشیم.

وی با یادآوری این مطلب من برای مردم کار خواهم کرد نه برای اعضای شورا، اگر آن همه زمان گذاشتم برای توسعه فرهنگی شهر بوده است، اظهارداشت: انتخابات شورا یک انتخاب  سیاسی بود، خودم را وارد سیاسی کارهای شورا نکردم چرا که من فردی اجرایی هستم چرا که اکنون نظر مردم برای من مهم است و من به کسی برای جلب رای ریاست کمسیون، با کسی صحبت نکردم و باید شورا برنامه محور باشد نه اینکه شخص محور و این مهم اعتقاد من است.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه آرزو دارم «باغ بزرگ کتاب» در شیراز هم داشته باشیم، اضافه کرد: اگر قرار است پایتخت فرهنگی باشیم، باید مجموعه های فرهنگی عظیم داشته باشیم و آرزو دارم موزه دفاع مقدس شیراز با عظمت ساخته شود که مهمان خارجی ابتدا وارد شیراز می شود از آن موزه بازدید کند.

دکتر دودمان با اشاره به اینکه فکر کردن راجع به شیراز در تراز شیراز از نظرات من بود که برای نیل به این مهم برنامه می خواهد، تاکید کرد: اطلس اجتماعی شهر باید با تحقیق جامع دانشگاهی تهیه شود و وقتی بودجه آمد دیدم که با کاهش ۷۳ درصدی مواجه شده بود و تعجب کردم، کمتر از یک درصد کل بودجه بود و از ۱۹۰ میلیارد ریال به نزدیک به ۴۳۰ میلیارد ریال تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار