رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
  • کد خبر : 11586
  • چاپ خبر : شهرسازی در یزد در قبضه عده‌ای دلال است

در جلسه امروز شورای شهر یزد با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، معاون سیاسی فرمانداری یزد و رئیس اتحادیه املاک استان در خصوص تصمیم‌گیری در مورد برخورد با تفکیک‌کنندگان غیرمجاز زمین‌های شهری بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش شورانیوز ، در جلسه امروز شورای شهر یزد پس از انتخاب هیئت‌رئیسه با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، معاون سیاسی فرمانداری یزد و رئیس اتحادیه املاک استان در خصوص تصمیم‌گیری در مورد برخورد با تفکیک‌کنندگان غیرمجاز زمین‌های شهری بحث و تبادل‌نظر شد.

محسن عباسی در این زمینه گفت: متأسفانه در شرایط فعلی نه‌تنها با تفکیک غیرمجاز زمین‌های شهری برخوردی صورت نمی‌گیرد بلکه قبح این کار نیز ریخته شده و شهرسازی ما عملاً به دست عده‌ای پول‌دار و دلال افتاده که بدون اینکه به شهرسازی آگاهی داشته باشند به تفکیک زمین‌ها پرداخته و برای مردم و شهر مشکلاتی را به وجود آوردند البته برخی بنگاه‌ها نیز در این زمینه مجری شده‌اند.

سخنگوی شورای شهر افزود: شهرداری نیز متأسفانه عده‌ای از مردم فرودست جامعه را که این زمین‌ها را بدون اطلاع خریداری کرده‌اند جریمه می‌کند درحالی‌که باید به دنبال متهمان اصلی بود که البته مشخص هستند و شناسایی‌شده‌اند و باید با کمک مسئولان قضائی هرچه سریع‌تر به این ماجرا رسیدگی شده و حل‌وفصل شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه بنگاه‌داران و واسطه گران در برنامه‌ریزی شهر جلو افتاده و برنامه‌ریزی شهری را به دست گرفتند حتی در برخی جاها نیز برخی دستگاه‌های دولتی در این زمینه ورود کرده و اقدام به تفکیک‌های غیرمجازمی زنند.

محسن ابوترابی نیز با اشاره به رواج پدیده زمین‌خواری در یزد گفت: متأسفانه عده‌ای با دیوارکشی زمین‌هایی که صاحبان آن‌ها خارج از کشور هستند به دنبال تصاحب این زمین‌ها بوده که اگر مدعی و صاحبی پیدا نکند با خیال راحت آن را تصاحب کرده و درنهایت مردم را گرفتار می‌کنند.

عضو شورای شهر افزود: بنابراین باید بنگاه‌های املاک در این زمینه توجیه شوند و در صورت بروز تخلف برخورد جدی با آن‌ها صورت گیرد و نباید اجازه دهیم چوب سودجویی عده‌ای را مردم بخورند.

مجتبی فرهمند هم بابیان اینکه حریم‌ها محدودهای چسبیده بهشهرها هستند که تعریف مشخص خود را دارد اظهار داشت: بالای ۳۰ هزار هکتار حریم در شهر یزد وجود دارد که باید توسط شهرداری محافظت شود و برای این کار طرح جامع حریم را شروع کردیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد افزود: ریشه حاشیه‌نشینی و ساخت‌وساز در حریم شهرها مهاجرت‌پذیری است که باید در این زمینه راهکاری اندیشیده شود البته حاشیه‌نشینی در مناطقی صفائیه و بلوار جمهوری ناشی از سودجویی برخی افراد است.

محمدرضا دشتی نژاد نائب رئیس اول اتحادیه املاک استان یزد با دفاع از قاطبه همکارانش گفت: متأسفانه همه تقصیرها در اینجا متوجه بنگاه‌داران شده که البته شاید عده‌ای تخلف مرتکب شوند اما اکثر بنگاه‌ها در این ماجرا مقصر نیستند و ممکن است در اثر جهل درفروش این‌گونه زمین‌ها اقدام کنند.

وی افزود: بنگاه‌ها درزمینهٔ تفکیک‌های غیرمجاز نقش اجرایی داشته و قطعاً پشت پرده ماجرا افراد دیگری وجود دارند.

دشتی نژاد گفت: بارها بنگاه‌های فاقد پروانه و غیرمجاز را به اصناف و اماکن معرفی کردیم اما این اداره کمبود نیرو برای پلمپ واحدهای غیرمجاز را مطرح می‌کند و خود ما نیز اجازه ورود به این مسئله را نداریم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار