رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
  • کد خبر : 11458
  • چاپ خبر : عملکرد کمیسیون های شورای شهر شیراز ارزیابی شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت:با هدف ارزیابی عملکرد کمیسیون ها، باید با شناسایی شاخص ها به بررسی مصوبات کمیسیون ها پرداخت و اینکه مصوبات تاچه حدی پاسخگوی نیاز شهرداری و قابل اجرا بوده است.

به گزارش شورانیوز ، عبدالرزاق موسوی بابیان اینکه: باید ارزیابی شود که به چه میزان مصوبات کمیسیون های شورای شهر شیراز قابلیت اجرایی داشته و چه تغییراتی در شهر ایجاد کرده‌ و در غیر این صورت تلاش‌های ما بی فایده است.

وی بر اصلاح ساختار دبیرخانه‌ شورا تاکید کرد و گفت: باید شرح وظایف افراد مشخص شود و به صورت دائمی عملکرد سیستم اداری شورا چه کارمندان و چه مدیران قابل ارزیابی باشد.
موسوی اضافه کرد: باید تلاش کنیم فعالیت دبیرخانه مطلوب‌ تر شود زیرا دبیرخانه به عنوان یک مجموعه در موفقیت و شکست شورا شریک است و اعضای دبیرخانه و اعضای شورا در مقابل مردم مسئول و پاسخگو هستند.
وی در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی پرداخت و با اشاره به برگزاری ۵۵جلسه کمیسیون در سال اول شورای پنجم گفت: نشست های تخصصی و فنی در سه کمیته حقوقی و املاک، مالی و درآمد، برنامه‌ ریزی و نیروی انسانی برگزار شد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امورحقوقی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه جلوه فعالیت و عملکرد و همچنین موفقیت شورای شهر در گرو عملکرد کمیسیون‌ها است،اظهار داشت: برای بررسی دقیق، باید اعضا اطلاعات و داده‌های موضوع قابل بحث را در اختیار داشته باشند و به صورت فعال در کمیسیون حضور یابند که این مهم در کمیسیون ها به صورت یکسان محقق نشده است.
موسوی ادامه داد: در راستای اجرای فعالیتهای فنی و تخصصی، هرعضو تنها می‌تواند در یک کمیسیون حضور فعال و موثر داشته باشد این در حالی است که اعضا در بیش از یک کمیسیون حضور دارند.
وی ادامه داد: با توجه به سعی شورا مبنی بر استفاده از نظرات کارشناسان و مشاوران متخصص، به دلیل عدم تامین منابع مالی، شورا در این امر موفق نبوده است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: حجم نیروهای و هزینه اداری شورا بیشتر از هزینه کارشناسی است در حالی که عمده هزینه‌ها باید در راه استفاده از نظرات کارشناسان باشد که این از جمله مشکلات شورا در سال اول بود که باید در سال دوم رفع شود.
وی گفت:برخی مزایای مادی باید بر اساس میزان کارایی و حجم کار اعضای دبیرخانه به آنها پرداخت شود و تلاش بیشتر افراد در پرداخت های آنها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در غیر این‌صورت سبب از دست دادن انگیزه آنها می شود.
تعرفه دفاتر تسهیلگری بافت فرسوده شیراز اصلاح می شود
وی در ادامه به مصوبات جلسه اخیر کمیسیون اشاره کرد و افزود: بررسی اصلاح تعرفه دفاتر تسهیلگری بافت فرسوده شیراز در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت.
موسوی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری خدماتی را در زمینه بازسازی بافت فرسوده شیراز ارائه می‌دهند،بیان کرد:این دفاتر در نحوه دریافت مجوز، پایان مدت مجوز و میزان تعرفه دریافتی دارای مشکلات جدی هستند که کمیسیون شهرسازی و معماری با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تلاش دارند در نحوه فعالیت دفاتر، هزینه‌های دریافتی و نظارت بر کار آنها با هدف جلوگیری از تضییع حقوق مردم بازنگری صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار