رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر : 11457
  • چاپ خبر : لزوم توسعه تاب‌آوری اجتماعی در شهر اصفهان

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آمار آسیب‌های اجتماعی بیانگر لزوم توسعه تاب‌آوری اجتماعی در شهر اصفهان است.

به گزارش شورانیوز ،  فریده روشن با بیان اینکه با توجه به از دست دادن سرمایه‌های هنری باید به فکر تربیت انسان‌های بزرگ برای آینده باشیم و شرایط را برای بروز و ظهور و شکوفایی استعدادهای خلاق مهیا کنیم، اضافه کرد: ضروری است که راهبرد و رویکرد در عرصه آموزش هنر، بسترسازی در راستای نخبه‌پروری باشد تا جای این بزرگان خالی نماند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌های مصوب “توسعه صنایع خلاق شهر اصفهان” و “توسعه صنعت فیلم در اصفهان” را در دستور کار داریم، اضافه کرد: باید از ظرفیت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای این امر استفاده کنیم.

وی به گذشت یک سال از عمر شورای پنجم اشاره کرد و گفت: در این مدت تمام توان خود را برای رسیدن به آرمان ها و آرزوها و اهدافی از جمله دستیابی به یک شهر عدالت محور، شهر دوستدار کودک، شهر هنردوست، هنرپرور، شهر ورزش دوست، شهری که از مشارکت  حداکثری شهر برخوردار است، شهر فرهنگی، نخبه پرور، خلاق، شهر دوستدار زنان و جوانان، کارآفرین و... به کار گرفتیم.

روشن با بیان اینکه در دوران فعالیت خود تاکنون با تلاش‌های دشمنان برای عدم تحقق اهدافمان نیز رو به رو بوده‌ایم، تصریح کرد: خدا را شاکریم که در همین مدت اندک توانسته‌ایم قدم‌هایی را در جهت رفاه، شادی و نشاط، کاهش آلام و غم‌های شهروندان با برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی در محله‌های شهر اصفهان، برداریم.

وی با بیان اینکه زندگی در جهان امروز پر از استرس و چالش‌هایی است که افراد برای مقابله با آن نیازمند مهارت هستند، افزود: یکی از این مهارت‌ها تاب آوری است که در نقطه مقابل آسیب پذیری قرار دارد و شرایط نشان می‌دهد که تاب آوری شهرها به ویژه در اصفهان پایین است و هر روز نگران افزایش آسیب‌های اجتماعی در این شهر هستیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت بهداشت ۲۵ درصد از مردم ایران دچار اختلالات روانی هستند، اضافه کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی نیز وضعیت مناسبی نداریم، آمار بالای ۱۵ میلیون پرونده قضایی و خشونت خانگی که رتبه دوم این پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد و همچنین آمار طلاق و…. نشان از وضعیت نامطلوب سلامت روانی مردم ایران است.

وی با تاکید بر اینکه مولفه‌های اقتصادی از جمله فقر، عدم اطمینان از سرمایه‌گذاری و نگرانی نسبت به اقتصاد جامعه، خانواده و … نیز در بروز چنین شرایطی تاثیرگذار است، ادامه داد: همه این عوامل دلیل نیاز به یادگیری مهارت تاب آوری اجتماعی و برنامه‌ریزی برای آن در سیاست‌های کلان کشور و شهر اصفهان است.

روشن استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی و سمن‌ها برای افزایش تاب آوری شهروندان را ضروری اعلام کرد و گفت: حمایت‌های اجتماعی می‌تواند با تقویت جریان رشد و کاهش اثر صدمات تاثیر انتخاب‌های نادرست در زندگی افراد به توسعه تاب آوری اجتماعی کمک کند.

وی تصریح کرد: در این راستا مدیریت شهری باید قابلیت‌ها و فرصت‌های ویژه ای را برای انجام امور مدیریت بحران مبتنی بر رویکرد تاب آوری شهری فراهم کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار