رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر : 11365
  • چاپ خبر : تیم حقیقت‌یاب برای شناسایی علل مرگ دانش‌آموزان یزدی تشکیل شود

رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت شناسایی عامل اصلی مرگ دو دانش‌آموزی یزدی در گرجستان، گفت: استاندار یزد باید گروه حقیقت یابی برای شناسایی علل مرگ دانش آموزان یزدی راه‌اندازی کند.

به گزارش شورانیوز از یزد : غلامعلی سفید در جلسه علنی شورای اسلامی با اشاره به حادثه مرگ دانش‌آموزان یزدی در گرجستان، افزود: من به عنوان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر یزد از مسئولان به ویژه استاندار درخواست دارم برای کشف علل پیدایش موضوع، گروه و تیمی را مأمور کند. مشخص کردن گروه حقیقت یاب مهمترین رسالت مسئولان ارشد استان برای شفاف کردن موضوع مرگ دو دانش آموز یزدی است.

این مقام مسئول با بیان این‌که تمام اعضای شورای شهر دلسوزان نظام و استان هستند، تصریح کرد: تفاوت نظر و دیدگاه اعضا طبیعی و باید با مدیریت از آن به بهترین شکل ممکن برای توسعه شهر یزد استفاده شود. اعضای شورای شهر یا باید بعضی از امور را بپذیرند و یا نباید بپذیرند. اگر ارتباط با خارج پذیرفته شده است تمام اعضای شورای شهر باید با روی باز این امر را مدیریت کنند.

سفید با اشاره به ضوابط و رسوم پذیرایی از مدیران خارجی در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد، گفت: قوانین پذیرایی و تکریم از مهمانان خارجی قانون نوشته شده و مشخص است. حداقل‌های پذیرایی در مراسم دعوت از مهمانان خارجی تعریف شده است؛ ما نمی‌توانیم چشم خود را به روی دنیا ببندیم و باید برای توسعه و مدیریت بهتر شهر یزد مدیریت شهری در نقاط مختلف دنیا را رصد کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر شورا با بیان این‌که تمام ما به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنیم، افزود: این موضوع که مسلمان ایرانی نباید سابقه و تاریخ خود را بیان کنند امر پسندیده‌ای نیست.

این مقام مسئول با بیان این‌که طبق قانون انتخاب افراد برای سخن گفتن در محضر مهمانان از جمله اختیارات رییس شورای اسلامی شهر است، اظهار کرد: در جلسه حضور سفیر اتریش در صحن علنی شورای شهر یزد من با نظر خودم به هر کدام از اعضای شورا که درخواست صحبت داشتند مجوز سخن گفتن دادم و اگر دیگر اعضا درخواستی در این موضوع داشتند حتماً با جواب مثبت من مواجه می شد. ترک جلسه به هر دلیل توهین به شورا و توهین به مهمانان شوراست. اگر بخواهیم عقاید مختلف را زیر یک سقف جمع و برای توسعه شهر یزد تصمیم گیری کنیم، باید قاعده گفت و گو را بدانیم.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در مورد ابتدای سخنان” ونوس عامری” در جلسه با سفیر اتریش، خاطرنشان کرد: عامری در صحبت‌های ابتدایی خود با اشاره به گذشته افتخار آمیز ایران، ورود اسلام را عامل اوج فرهنگ ایران و ایرانی دانست.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار