رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
  • دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
  • کد خبر : 11243
  • چاپ خبر : اعضای شورای شهر در چارچوب وظایف خود عمل کنند

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه همدان به جای یک شهردار ۱۲ شهردار نداشته باشد، گفت: اعضای شورای شهر در چارچوب وظایف خود عمل کنند.

به گزارش شورانیوز از همدان ، علی رحیمی‌فر اظهار کرد: شورای شهر باید در چارچوب قانون حرکت کرده و قانون نیز عنوان کرده که وظایف اعضای شورای شهر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر امور شهرداری‌هاست.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود اعضای شورای شهر همدان در این زمینه قدم برداشته و به وظایف قانونی خود عمل کنند، تصریح کرد: شهر همدان به جای یک شهردار، ۱۲ شهردار نداشته باشد چراکه این مساله مشکلاتی را برای مدیریت شهر ایجاد می‌کند.

عضو شورای شهر همدان تصریح کرد: اعضای شورا حق ندارند که کارکنان شهرداری را موردی خواسته و موضوعاتی که در حدود صلاحیت اجرایی است را از آنها پیگیری کنند چون وظیفه عضو شورای شهر این نیست.

وی عنوان کرد: هر مدیر شهرداری که در شورای شهر حاضر می‌شود باید با اجازه شهردار و به قصد حضور در کمیسیون‌ها یا صحن باشد نه اینکه تنها با یک عضو شورای شهر همدان دیدار داشته و مطالبات عضو شورا را پیگیری کند.

رحیمی‌فر بیان کرد: فعلا این مسئله در قالب توصیه مطرح می‌شود ولی اگر اعضای شورا به وظایف خود عمل نکنند مصداق‌های آن رسانه‌ای می‌شود تا مردم و افکار عمومی در این باره قضاوت کنند.

وی با بیان اینکه شورای شهر باید سیاست‌های لازم در راستای توسعه شهری را برای شهرداری همدان تدوین کند، اظهار کرد: دخالت در امور اجرایی سبب می‌شود تا کار دچار بهم ریختگی شده و آنچنان که باید نتوان به اهداف مشخص شده دست پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار