رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
  • کد خبر : 11234
  • چاپ خبر : خلأهای دفترچه تعرفه عوارض شهرداری همدان جبران می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان از آغاز بررسی دفترچه تعرفه عوارض شهرداری همدان خبر داد و گفت: خلأهای دفترچه تعرفه عوارض شهرداری همدان جبران می‌شود.

به گزارش شورانیوز از همدان ،حسین قراباغی  اظهار داشت: براساس قانون دفترچه تعرفه عوارض شهرداری همدان هر ساله تا ۱۵ بهمن سال قبل باید مصوب شده و به تایید وزارت کشور برسد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آسیب شناسی انجام شده به دنبال این هستیم تمامی نقاط قوت و ضعف دفترچه عوارض بررسی شود، افزود: امسال سال ویژه‌ای بود چون سال ۹۵ با ابطال بسیاری از مصوبات توسط دیوان مواجه بوده و از سوی دیگر سیاست‌گذاری برخی اعضای شورای شهر سبب کاهشی بودن دفترچه تعرفه عوارض شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با اعلام اینکه برای تدوین دفترچه تعرفه عوارض شهرداری همدان کمیته‌های تخصصی تشکیل شده است، عنوان کرد: به طور رسمی بررسی دفترچه تعرفه عوارض شهرداری همدان آغاز شده و تا یک ماه آینده داده‌های خوبی به دست می‌آید.

وی اظهار کرد: باید به گونه‌ای در تدوین دفترذچه تعرفه عوارض عمل شود تا دفترچه بی عیب و نقص باشد که آیتم‌ها و مصوبات آن به نفع مردم و مدیریت شهری باشد و بسیاری از فاصله‌ها را دیگر ایجاد نکند.

قراباغی با اعلام اینکه بودجه سال ۹۶ نسبت به ۹۵ افزایشی نبود، تصریح کرد: با واقعی دیدن تعرفه‌ها دیدن برخی کدهای درآمدی جایگزین و درآمدهای کوششی، بودجه ۹۷ افزایشی دیده شده و خلا سال ۹۶ جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای ماده ۳۰ آئین‌نامه مالی شهرداری‌ها همه شهرداری‌ها باید دارای تعرفه باشند، تصریح کرد: بر این اساس یکی از مهمترین وظایف شورای شهر که می‌بایست اهتمام ویژه‌ای بر آن داشته باشند رسیدگی کارشناسانه، بررسی و تصویب عوارض شهرداری تعرفه عوارض سالیانه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان اظهار کرد: موضوع عوارض و بهای خدمات از مهمترین وظایفی است که پرداختن صحیح و کارشناسانه به این امر تضمین کننده برنامه‌های مالی سال آتی شهرداری و مبنای کلید سیاست‌گذاری ها در مدیریت شهری خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان به شهرداری همدان تاکید شده است تا دفترچه عوارض واقعی تدوین و ارائه کند، تصریح کرد: شورای شهر همدان به دنبال افزایش تعرفه‌های عوارض دفترچه در سال آینده نیست ولی باید بررسی‌های لازم در این زمینه در کمیسیون انجام شود.

به گزارش فارس؛ یکی از مسائل اساسی در شورای شهر و شهرداری همدان این است که دفترچه تعرفه عوارض به عنوان خط‌کش و اساس برای اقدامات شهرداری همدان قرار گیرد تا مشکلی در محاسبه تعرفه‌ها نباشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار