رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
  • کد خبر : 11207
  • چاپ خبر : کرج یک عقب‌ماندگی ۱۳ ساله در حوزه مدیریت پسماند شهری دارد

رئیس کمسیون شورای شهر کرج گفت: شهر کرج در حوزه مدیریت پسماند شهری با یک عقب‌ماندگی ۱۳ ساله مواجه است که شهرداری در این حوزه به وظایف خود عمل‌نکرده است.

به گزارش شورانیوز از کرج، حسین محمدی در هفدهمین جلسه علنی شورای شهر کرج که صبح امروز برگزار شد ضمن اشاره به موضوع آلودگی هوا گفت: بر اساس قانون مدیریت پسماند، شهرداری مکلف بوده است تا سال ۹۰ زباله‌ها را به‌صورت تفکیک‌شده جمع‌آوری کند و تا سال ۹۳ صد درصد زباله‌ها بازیافت شود که این امر تحقق‌نیافته است.

وی بابیان اینکه شهر کرج یک عقب‌ماندگی ۱۳ ساله در حوزه مدیریت پسماند شهری دارد اظهار داشت: در حوزه تفکیک زباله از مبدأ و بازیافت زباله‌ها کرج با یک عقب‌ماندگی ۱۳ ساله روبرو است لذا در این مورد شهرداری یک طرح نیمه‌کاره ارائه کرده است که تاکنون اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

محمدی افزود: شهرداری هزینه زیادی برای مدیریت زباله‌ها که به‌صورت مناسب نیز اداره نمی‌شود پرداخت می‌کند که می‌تواند با کمک بخش خصوصی با هزینه کمتر و کیفیت بهتر این کار را انجام دهد.

رئیس کمسیون محیط‌ زیست شورای شهر کرج ضمن اشاره به مشکلات زیست‌ محیطی منطقه حلقه دره بیان داشت: مشکلات دفن زباله و شیرابه‌های انباشته‌شده‌ در این منطقه سبب نارضایتی ساکنان شده است که از شهرداری خواستار طراحی یک برنامه کوتاه‌مدت برای حل مشکلات این منطقه هستیم.

وی بابیان اینکه درصد بالای آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه است تصریح کرد: حدود ۶۶ درصد از منابع آلودگی استان مربوط به منابع متحرک هستند که از این میزان ۱۵ درصد مربوط به اتوبان، ۲۳ درصد مربوط به اتوبوس‌های واحد، ۲۲ درصد مربوط به تاکسی‌ها و همچنین ۲۳ درصد برای ۵۵۰ هزار سواری شخصی است که سبب آلودگی شهر شده است و باید به آن رسیدگی کرد.

محمدی بابیان اینکه این آلودگی‌ها به دلیل فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل عمومی است تأکید کرد: درحالی‌که حاضر اکثر اتوبوس‌ها و ۱۵ درصد تاکسی‌های موجود در شهر فرسوده هستند درحالی‌که هیچ اتوبوسی به این ناوگان اضافه نشده است و شهرداری در راستای کاهش آلودگی هوا به تکالیف خود عمل‌نکرده است.

رئیس کمسیون محیط‌ زیست شورای شهر کرج بابیان اینکه شهرداری باید لایحه‌ای برای نصب کاتالیست روی تاکسی‌ها و همچنین فیلتر بر روی اتوبوس‌ها ارائه دهد افزود: خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نقش بسزایی در آلودگی هوادارند که لازم است شهرداری و پلیس با کمک یکدیگر به این مشکل رسیدگی کنند.

وی در ادامه گفت: اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فرسوده اجازه ورود به کلان‌شهرها را ندارند که پلیس در این رابطه مکلف است از تردد این خودروها در سطح شهر جلوگیری کند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه آموزش همگانی در حوزه کاهش آلودگی هوا از دیگر وظایف شهرداری است که قطعاً کمک شایانی در فرهنگ‌سازی و رفع مشکلات این حوزه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار