رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
  • کد خبر : 11078
  • چاپ خبر : تاکید برتوقف واگذاری املاک به سازمان‌های تابعه شهرداری قم

شهردار قم در هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر بر توقف واگذاری املاک به سازمان‌های تابعه شهرداری تاکید کرد.

به گزارش شورانیوز از قم ، سقائیان‌نژاد،شهردار قم در هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهرداری تمام ظرفیت خود را برای رفاه و دسترسی بهتر مردم در این ماه عزیز به کار خواهد بست.

وی با انتقاد از به وجود آمدن برخی شرایط اقتصادی در واگذاری برخی املاک به سازمان‌های تابعه شهرداری افزود: در درجه نخست و در منطق کلی نباید به هیچ سازمانی ملکی واگذار شود اما متأسفانه شرایطی وجود دارد که اجتناب‌ناپذیر است.شهردار قم گفت: در درجه نخست و در منطق کلی نباید به هیچ سازمانی ملکی واگذار شود اما متأسفانه شرایطی وجود دارد که اجتناب‌ناپذیر است.

شهردار قم با بیان برخی املاک واگذارشده به سازمان‌های تابعه گفت: سال ۹۴ به خاطر مشکلات اقتصادی و عدم وجود نقدینگی‌های لازم برخی املاک برای تأمین هزینه‌های سازمان‌های تابعه با آن‌ها واگذارشده که باید این روند در سال‌های آینده ادامه پیدا نکند.

سقائیان نژاد با مورد خطاب قرار دادن سازمان‌های تابعه شهرداری تأکید کرد: سازمان‌های تابعه شهرداری قم باید از طریق املاک واگذارشده هزینه‌های جاری خود را تأمین کنند و هر چه بیشتر به‌سوی استقلال و خوداتکایی پیش روند.

شهردار قم با انتقاد از وضع مالیات‌های جدید بر مازاد درآمد سازمان‌های تابعه شهرداری خاطرنشان کرد: در مسئله واگذاری املاک شهرداری به سازمان‌های تابعه چون از اموال و تملکات شهرداری این امور صورت گرفته جزء هزینه‌های جاری و داخلی شهرداری به‌ حساب می‌آید و جزء درآمدهای مازاد نیست تا مالیات بر آن مترتب شود.

وی با اشاره به مبحث حسابرسی هزینه و درآمدهای شهرداری نیز عنوان کرد: شهرداری به هیچ سازمان حسابرسی تعهد ندارد بنابراین باید در زمینهٔ واقعیت درآمدها و هزینه‌های شهرداری اطلاعات کافی به این سازمان‌ها داده شود تا برخی مشکلات مالیاتی و غیرواقعی به وجود نیاید.

معاون امور مالی و اقتصادی شهردار قم نیز خاطرنشان کرد: ماده ۳۱ شهرداری به شهردار اجازه داده که در برخی موارد معاملاتی با تعیین سقف مشخص انجام دهد تا گره از مشکلات ایجاد شده برطرف شود.

بیطرفان با تأکید بر مبحث مزایده‌های املاک شهرداری تصریح کرد: مزایده املاک شهرداری و فعل‌وانفعالات در این زمینه نیز با دستورالعمل مستقیم ماده ۳۱ شهرداری انجام می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار