رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
  • کد خبر : 11035
  • چاپ خبر : بدهی۹ میلیاردی شهرداری قم به تأمین اجتماعی

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: این شورا در مصوبه‌ای شهرداری قم را ملزم کرد تا تکلیف بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی را مشخص و نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

 

به گزارش شورانیوز از قم، عبدالله جلالی در دیدار مدیرکل و کارشناسان ستادی تأمین اجتماعی قم بر تعامل و همکاری بیشتر مجموعه شهرداری قم با تأمین اجتماعی استان تأکید کرد و افزود: هدف هر دو نهاد شهرداری و تأمین اجتماعی خدمت به مردم و فراهم کردن آسایش و آرامش شهری و اجتماعی آنان است و تعامل این دو رکن بزرگ شهری می‌تواند به رضایت بیشتر جامعه هدف که همان مردم است بیانجامد.

وی تشکیل جلسات کارشناسی و مشترک شهرداری با سازمان‌ها را در راستای حل و فصل مباحث و مسائل بین سازمانی ارزیابی و خاطرنشان ساخت: مجموعه جدید مدیران شهری قم وارث مشکلاتی هستند که نقشی در به وجود آوردن آنها نداشته‌اند.

جلالی گفت که شورای اسلامی شهر قم در مصوبه‌ای، مجموعه شهرداری را ملزم کرده تا تکلیف بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی را مشخص و نسبت به پرداخت بدهی اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: به مدیران شهرداری قم تأکید کرده‌ایم به گونه‌ای مدیریت کنند تا از یک طرف بدهی جدید به تأمین اجتماعی ایجاد نشود و از سوی دیگر طبق یک جدول زمان بندی شده بدهی‌های خود به این سازمان را تسویه نمایند.

تأمین اجتماعی قم ماهانه ۵۰ میلیارد تومان بابت تعهدات پرداخت می‌کند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم نیز در این دیدار سازمان تأمین اجتماعی را یک سازمان درآمد و هزینه عنوان کرد و گفت: درآمد اختصاصی سازمان تأمین اجتماعی از محل وصول حق بیمه‌ها است و ارائه به موقع ۲۶ خدمت مختلف بیمه‌ای و درمانی مستلزم همکاری کارفرمایان و تمام شرکای اجتماعی است.

سید مجتبی موسوی افزود: اداره کل تأمین اجتماعی قم ماهانه ۵۰ میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت بیمه‌ای پرداخت می‌کند.

وی گفت که با احتساب ۲۰ درصد افزایش هزینه‌ها در سال جاری، پیش بینی می‌شود هزینه‌های تأمین اجتماعی قم در دو بخش بیمه‌ای و درمان امسال به حدود یک هزار میلیارد تومان برسد.

موسوی با بیان این که تأمین اجتماعی قم مساعدت‌های زیادی به مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه داشته است، اظهار کرد: توقع متقابل این اداره کل از شهرداری این است که نسبت به انجام توافقات فیمابین در وقت قانونی و مقرر اقدام نماید.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با ابراز نگرانی از عدم همکاری برخی مناطق شهرداری قم در اعلام دقیق مبلغ پروانه ساختمانی تصریح کرد: بر اساس قانون، بیمه کارگران ساختمانی از محل وصول حق بیمه پروانه‌های ساختمانی تأمین می‌شود و لازم است مجموعه شهرداری و مناطق ۸ گانه آن در زمینه اعلام مبلغ واقعی پروانه‌های ساختمانی به تأمین اجتماعی همکاری بیشتری داشته باشند.

شهرداری قم حدود ۹ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی قم بدهی دارد

مدیرکل امور مالی شهرداری قم نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات تأمین اجتماعی قم در همکاری با شهرداری در محاسبه و پرداخت بدهی گفت: تعامل و همکاری اداره کل تأمین اجتماعی استان با مجموعه شهرداری قم خوب بوده و معتقدیم در سایه همدلی و تعامل می توانیم مسائل فی مابین را حل و فصل کنیم.

مهرداد توکلی مقدم افزود: مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه در حدود ۹ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی قم بدهی دارند که رقم قابل توجهی از این مبلغ از دوره‌های گذشته به ما به ارث رسیده است.

وی تأکید کرد: بدهی‌های جاری شهرداری تقسیط گردیده و سعی ما بر پرداخت به موقع بدهی به تأمین اجتماعی است.

توکلی مقدم گفت: بدهی شهرداری قم به تأمین اجتماعی استان در سه بخش بدهی مناطق، بدهی اتوبوسرانی و بدهی بابت پیمان‌ها است که با رایزنی و تشکیل جلسات تعاملی درصدد هستیم فرایند پرداخت بدهی‌ها بدون وقفه ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار