رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
  • کد خبر : 11022
  • چاپ خبر : لزوم گسترش ساز و کارهای علنی بودن جلسات صحن شورا

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس تصمیمی که در هیئت رئیسه شورای شهر اتخاذ کردیم، با توجه به نص صریح قانون که علنی بودن جلسات صحن شورا باید رعایت می شد، تلاش کردیم که ساز و کارهای علنی بودن جلسات صحن شورا را گسترش بدهیم.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، مهدی مقدری اظهار کرد: براساس قانون جلسات تالار شورا باید به صورت علنی باشد، به غیر از مواردی که براساس قانون موضوعی باشد که درخواست غیرعلنی بودن آن طبق آیین نامه درخواست شود و اعضای شورا با غیرعلنی بودن آن موافقت کنند.

وی اضافه کرد: در غیر این صورت تمام جلسات صحن شورا به صورت علنی است و تاکنون این علنی بودن رعایت می شد اما به دلیل عدم وجود ساز و کارهای لازم، مذاکرات صحن شورا در رد و دفاع از طرح ها و لواح، تصمیم گیری ها برای موضوعات شهری چندان برای مردم اتفاق نمی افتاد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مسئله شفافیت و پاسخگویی یکی از شعارهای ما در این دوره در ایام انتخابات بود، تصریح کرد: براساس تصمیمی که در هیئت رئیسه شورای شهر اتخاذ کردیم، با توجه به نص صریح قانون که علنی بودن جلسات صحن شورا باید رعایت می شد، تلاش کردیم که ساز و کارهای علنی بودن جلسات صحن شورا را گسترش بدهیم تا مردم در صورت تمایل به اطلاع از مباحث مطرح شده در صحن شورا بتوانند از منزل یا از محیط کار خود براساس ساز و کارهای موجود به این مباحث دسترسی پیدا کنند و بتوانند به صورت مستقیم صحن شورا را مشاهده کنند.
وی ادامه داد: در مرحله اول مشاهده مستقیم جلسات صحن شورای شهر از طریق تلگرام و اینستاگرام صورت می گیرد و در آینده اگر امکانات بیشتری برقرار شد، دریغ نمی کنیم و حداقل تلاش می کنیم از طریق کانال های پرمخاطب موجود این اتفاق صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار