رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
  • کد خبر : 11020
  • چاپ خبر : توسعه اجتماعی ، ضرورت‌اجرایی مدیریت

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت حمایت از شهردار در راستای رسیدن به اهداف کلان توسعه‌ای، گفت: شفاف‌سازی و تدوین برنامه چندساله در راستای توسعه شهری از اولویت‌های اجرایی شهرداری و شورای پنجم یزد است.

 

به گزارش شورانیوز از یزد ، رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت حمایت از شهردار در راستای رسیدن به اهداف کلان توسعه‌ای، گفت: شفاف‌سازی و تدوین برنامه چندساله در راستای توسعه شهری از اولویت‌های اجرایی شهرداری و شورای پنجم یزد است.
غلامعلی سفید در مراسم تکریم و معارفه شهردار یزد، با اشاره به ضرورت استفاده مفید از ظرفیت‌های موجود، در راستای توسعه شهری، اظهار کرد: بهبود روش‌های اداری، ساده‌سازی، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر از اولویت‌های اجرایی شورای پنجم شهر یزد است.
وی تدوین چند‌ساله برنامه‌های توسعه‌ای را از دیگر برنامه‌های اجرایی شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد دانست و بیان کرد: کار با برنامه نقش مهمی در جذب مشارکت عمومی و به سرانجام رسیدن طرح‌های شهری ایفا می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که باید و نبایدهای ثبت تاریخی باید انجام شود، افزود: ساماندهی حضور اتباع بیگانه یکی از برنامه‌های در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد است.
سفید گفت: عظیمی‌زاده، شهردار سابق یزد، ۵ سال با تلاش بی‌وقفه نسبت به مدیریت شهر یزد اقدام کرد. امید است رضایت مردم به‌عنوان پاداش، به وی رسیده باشد.
این مقام مسئول در ادامه در‌مورد انتخاب شهردار جدید یزد، عنوان کرد: بررسی‌های دقیق علمی و اجرایی شورای پنجم شهر یزد، جمالی‌زاده و سیدحسینی را به‌عنوان گزینه‌های برتر برای تصدی‌گری شهرداری یزد انتخاب کرده بود که با عدم قبول سیدمحمدرضا سیدحسینی، مهدی جمالی‌نژاد به‌عنوان شهردار معرفی و انتخاب شد.
وی درمورد سوابق شهردار جدید گفت: جمالی‌نژاد دارای مدرک دکتری در رشته برنامه‌ریزی شهری و بیش از ۲۰ سال تلاش در حوزه مدیریت شهری را در پرونده کاری خود ثبت کرده است.توسعه اجتماعی ؛ ضرورت‌اجرایی مدیریت
همچنین در این مراسم معاون استاندار یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های توسعه همه‌جانبه در مدیریت شهری، گفت: توسعه اجتماعی یکی از ضرورت‌های اجرایی برای مدیریت جهانشهر یزد است.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» با توجه به نقش مستقیم شهرداری‌ها در زندگی افراد گفت: مدیریت شهری به نگاهی جامع و توسعه‌ای در ابعاد و بخش‌های مختلف نیاز دارد.
وی با بیان این‌که نگاه پیشرفتی و توسعه‌ای یکی از ضرورت‌های مدیریت شهری است، گفت: یزد شهری جهانی شده و بیش از پیش به نگاهی توسعه‌ای در سطح کلان نیاز دارد.
سید‌حسینی عنوان کرد: بعد از جهانی شدن این شهر به الگویی برای دیگر شهرها و استان‌های کشور تبدیل شده است.
این مقام مسئول با بیان این‌که در یزد به جز بافت تاریخی، هیچ اقدام و اثرقابل دفاعی وجود ندارد، افزود: یزد به‌رغم وجود ظرفیت‌های مختلف تاریخی، به شهری کپی از شهرهای بزرگ کشور، تبدیل شده است.
وی تدوین برنامه‌های فرهنگی با نگاه توسعه اجتماعی را یکی از ضرورت‌های اجرایی در مدیریت شهری دانست و بیان کرد: اعضای شورای اسلامی و شهردار یزد باید علاوه‌بر توسعه عمرانی، توسعه فرهنگی و اجتماعی را در اولویت اجرایی خود قرار دهند.
شهردار پیشین یزد، در این مراسم اظهار کرد: شهر یزد جهانی بود و جهانی بودنش را به ثبت رساند. به دنیا ثابت کردیم که این شهر ارزش‌های بسیار زیادی دارد.
«محمدرضا عظیمی‌زاده»،  عنوان کرد: شهرداری یزد حاصل ۹۰ سال تلاش و کار مداوم در این شهر است. شهرداران بزرگی در طول تاریخ تاسیس شهرداری برای این شهر زحمت کشیدند و در کنار کارگران و کارمندان شهرداری، در راستای پیشرفت یزد تلاش کردند.«مهدی جمالی‌نژاد» شهردار یزد هم در این مراسم با اشاره به این‌که کمتر شهری در جهان وجود دارد که به اندازه یزد از میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمندی برخوردار باشد، اظهار کرد: فعالیت در یزد باید بر اساس این ارزش‌ها و شایستگی‌ها انجام شود.
شهردار یزد به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و ویژگی‌های این اقدام اشاره کرد و ادامه داد: قطعا مدیریت شهری باید بر اساس شاخصه‌های جهانی این شهر انجام شود.
بر اساس این گزارش، مهدی جمالی‌نژاد در این مراسم که با حضور معاون استاندار و امام جمعه موقت یزد، اعضای شورای شهر در دوره‌های چهارم و پنجم و جمعی از مسئولان استانی در باغ جهانی دولت‌آباد برگزار شد، رسما به‌عنوان شهردار یزد معرفی شد.
در پایان این مراسم با اهدای لوح‌تقدیر از زحمات محمدرضا عظیمی‌زاده، شهردار پیشین یزد، تقدیر و تشکر شد و جمالی‌نژاد با دریافت حکم خود، به‌صورت رسمی فعالیت خود را به‌عنوان شهردار یزد آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار