رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
  • کد خبر : 10988
  • چاپ خبر : فاصله ۹۰ درصدی در عهده داری اختیارات شوراها به معنای واقعی تحقق یابد

معاون اجرایی شورای عالی استان ها گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس در افزایش اختیارات شوراها و تصویب لوایح و طرح های حمایتی در این حوزه از نظرات شورای عالی استان ها به صورت دقیق و کارشناسی استفاده کرده و به ارتقای جایگاه شوراها و افزایش دامنه اختیارات آنها کمک کنند.

به گزارش شورانیوز ، منصور روشناسی معاون اجرایی واداری شورای عالی استانها در اولین کارگاه آموزشی شورای اسلامی استان ها در اردبیل اظهار داشت: انتظار می رود دولت و مجلس به دامنه اختیارات شوراها در سال های آینده بیافزایند تا فاصله ۹۰ درصدی در عهده داری اختیارات شوراها به معنای واقعی تحقق یابد.

 

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بحث کاهش اختیارات شوراها مطرح نشده است گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس در افزایش اختیارات شوراها و تصویب لوایح و طرح های حمایتی در این حوزه از نظرات شورای عالی استان ها به صورت دقیق و کارشناسی استفاده کرده و به ارتقای جایگاه شوراها و افزایش دامنه اختیارات آنها کمک کنند.

معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها گفت: طرح جامع خدمات یکپارچه شهری در دستور کار مجلس است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی در کمیسیون های تخصصی به شکل دقیق این طرح را مورد بررسی قرار داده و زمینه تصویب نهایی طرح جامع خدمات مدیریت یکپارچه را به وجود آورند.

 

روشناسی در ادامه سخنان خود به ماده ۱۵ و ۱۶ قانون شوراها اشاره کرد و افزود: ظرف یک ماه بعد از فعالیت شوراهای شهر و روستا فرصت تشکیل شورای شهرستان توسط فرمانداران فراهم آمده و یک ماه بعد از آن باید شورای استان ها فعالیت خود را آغاز کند و یک ماه بعد نیز شورای عالی استان ها در دوره پنجم شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز می کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار