رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
  • کد خبر : 10789
  • چاپ خبر : در نظارت عملکرد ضعیفی داشتیم

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز در مجموع چهار سال حدود ۷ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد و آن را در بخش‌های گوناگون شهری هزینه کرده است.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، شهرام دبیری صبح امروز در آخرین جلسه دوره چهارم شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: ۳۱ مردادماه روز جهانی مساجد است که آن را گرامی می‌داریم. این روز یک یادآوری است که باید در توسعه مساجد و تبدیل آن‌ها به مراکز فرهنگی و مذهبی تلاش کنیم و حتی در تأمین برنامه‌های سالم برای اوقات فراغت می‌توان از ظرفیت مساجد استفاده کرد.

وی با اشاره به پایان دوره چهارم شورای شهر تبریز گفت: در این دوره افزایش تعداد اعضا به ۲۱ نفر را تجربه کردیم و نتیجتاً اختلافاتی هم وجود داشت اما سعی کردیم که حرمت افراد حفظ شود و رفتارهای غیراخلاقی از اعضا ندیدیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در سال اول ۶۵ جلسه، ۲۲۰ لایحه و ۳ طرح را به تصویب رساندیم. در سال دوم ۶۷ جلسه و ۲۱۳ مصوبه داشتیم. در سال سوم ۵۵ جلسه و ۱۶۰ لایحه داشتیم و در این میان هرسال ۹ جلسه برای تصویب بودجه و ۴ جلسه برای تعرفه‌های محلی برگزار کردیم و نهایتاً در سال آخر ۳۴ جلسه و ۵۶ مصوبه و یک طرح مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
دبیری تأکید کرد: شهرداری در مجموع چهار سال حدود ۷ هزار میلیارد تومان درآمد کسب و آن را در بخش‌های گوناگون شهری هزینه کرده است. اینگونه نیست که در شورا خودزنی کنیم بلکه باید در نظر داشت موارد مثبت و منفی متعددی داشتیم و علی‌رغم اینکه در نظارت عملکرد ضعیفی داشتیم اما در سایر موارد موفق بودیم و نباید دراین‌باره سیاه نمایی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: وام‌های سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های شورا پرداخت شده و به‌هیچ‌وجه شهر را نفروخته‌ایم همچنین برای نخستین‌بار در این دوره در طول عمر شهرداری، پروژه‌ها با سرعت بالا پیش رفت.
این مسئول درباره میزان درآمدهای غیر نقدی شهرداری تبریز اظهار کرد: درآمدهای غیر نقدی امروز حدود ۵ هزار مترمربع املاک قابل‌فروش است و درکل از درآمدهای پایدار بهره‌مندیم اما این مقدار کافی نیست و دولت و مجلس باید در این حوزه اقدامات لازم را به انجام برسانند.
دبیری تصریح کرد: قضاوت کنندگان نهایی درباره عملکرد شورا مردم هستند و انتخاب اینکه کدام شورا موفق بوده با همین مردم است. باید اداره شهر با مشارکت مردمی باشد و شهری توسعه یافته است که مردم در توسعه آن سهیم باشند وگرنه صرف ساخت ساختمان‌ها و معابر تعیین‌کننده نیست.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار