رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
  • کد خبر : 10536
  • چاپ خبر : هنوز نمی دانم نظارت این شورا استصوابی است یا استطلاعی

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از تنظیم گزارش تخصصی وکارشناسی با موضوع باغ کتاب تهران خبر داد.

به گزارش شورانیوز ، مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و شصتمین جلسه شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر اساس الزامات ۹ گانه ای که برای توافق هسته ای اعلام کردند، دست شورای نظارت بر برجام را باز گذاشتند تا این شورا بتواند مصادیق ناقض این الزامات را شناسایی و قرارداد را به نحوی که با امنیت، منافع و هویت ملی ما سازگار باشد، برررسی کند.

وی ادامه داد: من به عنوان یک شهروند هنوز نمی دانم نظارت این شورا استصوابی است یا استطلاعی. اگر این شورا نقش نظارت استصوابی دارد، من ندیدم که در طول این چهار سال موردی از اشکالات این سند را اعلام کنند. این در حالی است که گفته می شود هم روح و هم جسم برجام نقض شده است و این موضوع با افقی که قرار بود در آن با امضای برجام تمام تحریم ها فروبریزد، سازگاری ندارد.

وی خواستار موضع گیری بزرگان این شورا در جایگاه نظارت بر اجرای برجام شد و گفت: این شورا باید مردم را از سردرگمی نجات دهد و به همه اعلام کند کیفیت اجرای برجام و موارد تعرض آشکار به آن در دو سال اخیر چگونه بوده است تا هر کسی از ظن و گمان خود قضاوت نکند و با موضوع همراه نشود.

شاکری با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه امریکا در اجرای روح برجام شکست خورده است، گفت: ظریف انسان فرهیخته ای است و باید بداند که این وضعیت حاصل دغل کاری امریکا است. کشوری که به دنبال از بین بردن اصل نظام جمهوری اسلامی است، از ابتدا بنای اجرای برجام را نداشته و فقط به دنبال کسب امتیاز برای خود بوده است. با این حال برخی اصرار دارند واژه «شکست» را به نحوی به امریکا بچسبانند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش ضمن تشکر از مدیران حمل و نقل و ترافیک تهران که بازدید هفته گذشته از خط هفت مترو را ترتیب دادند، گفت: در جلسه علنی هفته قبل شبهاتی درباره خط هفت در صحن ایجاد شد. البته من همت آقای حافظی را در جمع آوری اطلاعات کارشناسی در این رابطه که به اطلاع رسانی منجر شد، تقدیر می کنم اما شیوه شتاب زده و خارج از فرآیند منطقی ایشان را نپسندیدم.

شاکری با بیان اینکه این موضوع باید ابتدا به اعضای آشنا به امور فنی در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اعلام و یا برای کسب پاسخ به معاونت ترافیک ارسال می شد، گفت: مطرح کردن اطلاعاتی از این دست در صحن که قابلیت پاسخگویی شهرداری را دارد، کار تمیزی که در احداث خط هفت انجام شده را دچار چرکی و کدورت می کند.

وی با اشاره به گفتگو مستقیم خود با کارشناس نگارنده نامه لیست اشکالات خط هفت در شرکت بهره برداری مترو، گفت: از او پرسیدم درباره مواردی که مطرح کردید، سرانجام قانع شدید یا خیر؟ و مدیر مربوطه پاسخ داد که برخی از این اشکالات مربوط به قبل از بهره برداری بوده و بعد از بهره برداری رسمی از خط هفت اصلاح و برطرف شده است؛ البته برخی از اشکالات هنوز باقی است اما چون بهره برداری محدود صورت گرفته،برای شهروندان مشکلی ایجاد نمی کند. این موارد در صورتی که بهره برداری نهایی با ظرفیت کامل از خط هفت صورت گیرد، مشکل ساز خواهد شد که اکنون نقص در اجرا محسوب نمی شود.

شاکری درخواست کرد اعضای شورا به عنوان یک شیوه حل مساله بین شهرداری و شورای شهر، حتما نقش کمیسیون های تخصصی شورا را جدی بگیرند و شهرداری نیز پاسخگو باشد.

وی از تنظیم گزارش تخصصی کارشناسی خود به عنوان رییس کمیته فرهنگی شورای شهر درباره باغ کتاب تهران خبر داد و اعلام کرد: این گزارش برای کلیه اعضا ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار