رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
  • کد خبر : 10514
  • چاپ خبر : شوراها نباید به مسائل پیش‌پا افتاده بپردازند

رئیس شورای شهر تهران گفت: شوراها نباید به مسائل پیش‌پا افتاده بپردازند.

به گزارش شورانیوز ، مهدی چمران در اختتامیه پنجاه و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌های کشور در تبریز گفت: شوراها سیاسی نشوند، آنها باید توان خود را صرف پیگیری معضلات مهم شهری از نهادهای مهمی چون مجلس، دولت، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور کنند.

وی با بیان اینکه اگر بنای شورای پنجم، سیاسی‌کاری باشد، حتی اگر موافق صددرصد دولت نیز باشند، همین اختیارات و امکاناتی هم که در شهرداری‌ها هست، به صورت سیستماتیک و سازمان‌یافته، از دست خواهد رفت.

چمران همچنین با تاکید بر اینکه بسیاری از شهروندان، بر اساس فطرت شهری خود، در موقع مواجهه با مشکلاتی نظیر ثبت‌نام مدارس و مشکلات آب و گاز و برق، به شوراها مراجعه می کنند، ادامه داد: سیستم مدیریت شهری، بر خلاف این فطرت است.

وی ادامه داد: این موضوعات مانع از برآورده‌شدن بسیاری از انتظارات بجای شهروندان می‌شود.

انتقاد از قوانینی که بودجه ‌های شهرداری را روانه بخش های ملی می‌کند

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با انتقاد از قوانینی که بودجه ‌های شهرداری را روانه بخش های ملی می‌کند گفت: بودجه تخصیص‌یافته عمرانی کشور در سال ۹۳، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود. در همان سال، بودجه شهرداری تهران ۱۷هزار میلیارد تومان بود که ۷ هزار میلیارد تومان آن غیرنقدی بود.

چمران سپس در همین خصوص ابراز داشت: قانون برنامه ششم برای جبران کاستی‌های دولت، از بودجه شهرداری و شوراها کم، و به بودجه‌های دولتی اختصاص داد.

وی افزود: متاسفانه به رغم همه تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، این قانون، در صحن مجلس تصویب شد و دوستان نماینده به رغم قول‌هایی که دادند، در کمیسیون‌ها با آن موافقت کردند.

وی با بیان اینکه بودجه‌های محلی باید صرف مدیریت‌های محلی شود، گفت: شهرداری ها پیشانی خدمتگزاری کشور هستند.

وی همچنین گفت: بودجه بخشی از اقدامات مهم وزارت بهداشت در سال‌های اخیر، از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که همان قانون تجمیع عوارض شهرداری‌ها است، اخذ شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار