رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
  • کد خبر : 10485
  • چاپ خبر : اجرایی نشدن طرح ۹ ماده ای احیای حوضه زاینده رود/شاخص بحرانی کیفیت هوا

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان گفت: فعال شدن کانون های گرد و غبار در مرکز کشور، خشکسالی، عدم جریان دائمی زاینده رود و اجرایی نشدن طرح ۹ ماده ای احیای حوضه زاینده رود سبب شده که شاخص کیفیت هوا و شاخص آلودگی هوای اصفهان در شرایط ناسالمی قرار گیرد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، اصغر آذربایجانی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به شیوع ریزگرد ها در چند روز گذشته در اصفهان اظهار کرد: شیوع ریزگردها در اصفهان یکی از نمونه های مشکلات زیست محیطی این شهر است، از طرفی فعال شدن کانون های گرد و غبار در مرکز کشور و خشکسالی به ادامه روند معضل زیست محیطی کمک می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان جاری نبودن جریان دائمی رودخانه زاینده رود علی رغم وعده های دولت و اجرایی نشدن طرح ۹ ماده ای احیا حوضه آبریز زاینده رود را از دیگر دلایل افزایش شاخص های آلودگی هوا و تخریب اوضاع زیست محیطی بیان کرد.

آذربایجانی ادامه داد: با توجه به مطالب ذکر شده درخواست خودم را به عنوان نماینده مردم اصفهان از دولت، مبنی بر اجرای کامل طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود و رفع مشکلات زیست محیطی شهر و استان اعلام می کنم.

وی افزود: اصفهان مهد تمدن و فرهنگ، کریدور اقتصادی و صنعتی کشور و دارای دانشگاه های معتبر است و در عرصه های مختلف انقلاب و دفاع از ایران و اسلام همیشه پیشتاز بوده است و همیشه اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محقق کرده است، اما در حال حاضر با حجب و حیا احقاق حقوق خود را درخواست می کند و این بدیهی است که حق زیست سالم برای مردم این استان و شهر فراهم باشد.

آذربایجانی خاطرنشان کرد: در روزهای شیوع ریزگردها، شرایط سختی به لحاظ تنفسی برای شهروندان اصفهان بوجود آمده بود اما در این زمان شایعاتی هم مبنی بر اینکه منبع این ریزگردها از تالاب گاوخونی است به گوش می رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان گفت: البته که خشکی تالاب گاوخونی عواقب بدی را در پی دارد و کارشناسان و صاحب نظران هم به این موضوع اشاره کرده اند اما این در حالی است که اداره کل محیط زیست استان اصفهان منبع این ریزگرد ها را دشت مرکزی و جنوب اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار