رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
  • سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
  • کد خبر : 10453
  • چاپ خبر : تسریع در روند تجاری‌سازی بیرجند

شهردار بیرجند گفت: با توجه به واگذاری برخی اختیارات در تجاری‌سازی شهر توسط کمیسیون ماده ۵ به شهرداری این امر در شهر بیرجند تسریع می‌شود.

به گزارش شورانیوز از بیرجند ، «عباسعلی مدیح» در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در بازنگری طرح تفضیلی شهر بیرجند پیشنهاداتی در خصوص اصلاح ضوابط کاربری‌های مسکونی و تجاری از سوی شهرداری به کمیسیون ماده پنج ارائه شد که با موافقت استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی به تصویب رسید.

وی افزود: طی سال‌های گذشته صدور پروانه برای واحدهای مسکونی چندین طبقه با رعایت عقب‌نشینی انجام می‌شد که با موافقت کمیسیون عقب‌نشینی در طبقات حذف شده است.

شهردار بیرجند تصریح کرد: طی سال‌های گذشته تغییر کاربری واحدهای مسکونی به تجاری به کمیسیون ماده پنج گزارش می‌شد که با توجه به اصلاحات طرح تفضیلی در این خصوص اختیارات لازم به شهرداری داده شده است.

مدیح ادامه داد: در این اصلاحیه ساختمان‌ها به سه گروه از جمله املاک واقع در معابر اصلی، املاک واقع در معابر ناحیه‌ای شهر و نیز املاک و اراضی واقع در معابر محله‌ای شهر تقسیم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: املاک واقع در معابر اصلی برابر ضوابط جدید تغییر کاربری در قسمت زیرزمین و همکف به صورت ۱۰۰ درصد قابل انجام بوده و در طبقات ساختمان نیز برابر ضوابط طرح تفضیلی پروانه صادر می‌شود.

شهردار بیرجند با اشاره به قوانین جدید تغییر کاربری املاک واقع در معابر ناحیه‌ای شهر، افزود: این املاک نیز در گذشته تنها ۱۰ درصد احداث امکان تجاری وجود داشت که برابر مصوبات جدید در زیرزمین و همکف امکان ۱۰۰ درصد تجاری‌سازی وجود داشته و در طبقات نیز برابر ضوابط طرح تفضیلی عمل خواهد شد.

مدیح خاطرنشان کرد: املاک و اراضی واقع در معابر محله‌ای شهر نیز که در گذشته حداقل ۱۷.۵ متر مربع و حداکثر ۳۰ متر مربع امکان استفاده تجاری را داشتند که برابر ضوابط اصلاحی جدید این میزان به ۵۰ متر مربع افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برای آن دسته از ساختمان‌هایی که در قسمت حیاط ساختمان نسبت به گرفتن مجوز از شهرداری اقدام می‌کنند نیز ارتفاع مجاز در این بناها از سه به چهار متر افزایش یافته است.

شهردار بیرجند با بیان این‌که هم‌اکنون شهرداری برابر ضوابط جدید نسبت به صدور پروانه اقدام می‌کند، افزود: شهروندان می‌توانند با ضوابط جدید با کمترین زمان ممکن نسبت به تغییر کاربری املاک خود اقدام کنند.

مدیح یادآور شد: با توجه به این‌که مصوبات جدید تسریع در روند تجاری شهر را در پی دارد در این خصوص از استاندار خراسان‌جنوبی، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و اعضاء کمیسیون ماده ۵ در این خصوص قدردان هستیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار