رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
  • کد خبر : 10333
  • چاپ خبر : حل مشکلات سیستان و بلوچستان نیازمندعزم ملی/ اصلی ترین مشکل کمبود آب

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها با اشاره به مشکلات فراوان این استان گفت: حل این مشکلات نیازمند یک عزم ملی است.

به گزارش شورانیوز ، مسعود دهمرده  اصلی ترین مشکل استان سیستان و بلوچستان را کمبود آب دانست و توضیح داد: بعد از بستن سد بر روی رودخانه هیرمند در افغانستان استان های پایین دست رو به خشکی رفتند و دریاچه هامون که منبع اصلی تامین اقتصادی مردم شمال استان بودند از بین رفت.

در سال گذشته که به دلیل سرریز آب سد برای چند ماه حق آبه دریاچه هامون تأمین شد امید زندگی بین مردم افزایش یافت و مردم توانستند کشاورزی کنند.

 

 

نماینده شورای استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها ادامه داد: با قطع شدن آب هیرمند مردم منطقه دوباره دچار مشکلات زیادی شدند. حل این مشکل نیازمند اقدامات فوری از سوی دستگاه دیپلماسی کشور برای گفت و گو با دولت افغانستان است تا با رعایت حق آب دریاچه هامون زندگی را به این منطقه بازگرداند.

 

 

عضو شورای استان سیستان و بلوچستان گرمای ۵۰ درجه، طوفان هایی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و وجود گردوغبار ۵۰ برابر حد مجاز را از دیگر مشکلات این استان دانست و گفت: مردم در این استان روی خوش زندگی را نمی بینند و در کنار مشکلات طبیعی مجبور به تحمل مشکلات معیشتی نیز هستند. حل این مشکلات نیازمند عزم ملی است.

 

 

وی مردم سیستان و بلوچستان را حافظ مرزهای ایران دانست و توضیح داد: مردم این منطقه در بدترین شرایط هم وظیفه مرزبانی از میهن اسلامی را فراموش نخواهند کرد و همانند هزاران سا گذشته خود را ملزم به حفظ این مرزوبوم می دانند. اما باید برای حل مشکلات آن‌ها چاره ای اندیشید و آن‌ها را در حفظ مرزهای پرگهر وطنمان یاری داد. و به آن‌ها برای زندگی بهتر دلگرمی داد.

 

 

دهمرده بابیان اینکه کمبود ها و مشکلات این استان محدود به امروز و دیروز نیست عنوان کرد: سیستان و بلوچستان سال های سال است که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. درخواست تامین نیاز های اولیه اقتصادی زیاد نیست و حق مردم است که بخواهند این مشکلات حل شود. درخواست راه اندازی منطقه آزاد در شمال استان و ایجاد فرصت شغلی درخواست زیادی نیست.

 

 

دهمرده با اشاره به کارهای مثبت انجام شده در سال‌های اخیر گفت: باوجود تمام مشکلات کارهای خوبی ازجمله کاهش تعرفه برق و مالیات برای مردم استان انجام شده است. چند سالی هم جلساتی برای بررسی و حل مشکلات استان برگزار می شود که متأسفانه تاکنون نتیجه مطلوبی نداشته است. باید این نگاه ویژه به استان ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار