رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
  • کد خبر : 10327
  • چاپ خبر : لزوم  منحل شودن شرکت‌های تامین نیروی طرف قرارداد با شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بارها در خصوص عملکرد شرکت‌های تامین نیروی طرف قرارداد با شهرداری ارومیه اعتراض کردیم و امیدواریم اصلاح شود ولی به نظر بنده باید این شرکت‌ها باید منحل شوند.

به گزارش شورانیوز از ارومیه ، سید هادی ذاکر در خصوص اعتراض‌ به فعالیت‌های یکی از شرکت‌های وابسته به شهرداری ارومیه، گفت:  به هیچ وجه رضایتی از شرکت‌هایی که با کارگران شهرداری طرف حساب هستند، ندارم، چراکه این شرکت‌ها با بی‌برنامگی همراه هستند و نیروهای شرکتی دچار مشکل می‌شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در تشریج سخنان خود اظهار کرد: معمولا این شرکت‌ها پول را از شهرداری البته بعضا با تاخیر دریافت می‌کنند ولی به جای پرداخت بیمه و حقوق کارگران پول را در سپرده خود می‌گذارند تا از سود آن منتفع شوند و پس از گذشت چند ماه، زمانی که زندگی کارگران دچار مشکل شد اقدام به پرداخت حقوق می‌کنند.

وی افزود: بارها در خصوص عملکرد شرکت‌های تامین نیروی شرکتی طرف قرارداد با شهرداری ارومیه اعتراض کردیم و امیدواریم اصلاح شود ولی به نظر بنده باید این چنین شرکت‌ها جمع آوری شوند و در صورتی که شهرداری نیاز به تامین نیرو داشته باشد مستقیم با کارگران قرارداد عقد کند تا شاهد ظلم به این قشر زحمتکش نباشیم.

ذاکر در خصوص شایعات پیرامون شرکت تعاونی متشکل از بازنشستگان شهرداری ارومیه، تصریج کرد: این شرکت نه تنها سودی عاید بازنشستگان و اعضای تعاونی نکرده بلکه برخی برداشت‌هایی دارند که اعضا ناراضی هستند و چاره کار این است یا شرکت اصلاح شود و یا اینکه حذف شود.

این عضو ادوار شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: البته شهردار هم باید توجه بیشتری کند چرا که گفته می‌شود این شرکت فردی یا خانوادگی اداره می‌شود حتما باید عمق مطلب آشکار شود و زوایای مختلف امر برای اقنای افکار عمومی و سهامداران این شرکت روشن شود.

ذاکر در خصوص علل پیشامد این ابهامات و راهکار حل آن، اعلام کرد: شهرداری ارومیه بیش از حد معمول گسترش پیدا کرده است و باید از لحاظ ساختاری چابک‌سازی شود چون روز به روز شاهد افزایش نیروی انسانی هستیم ولی درآمدهای شهرداری که نمی‌توان گفت پایدار هستند،کاهش پیدا کرده است و شهرداری در آینده قطعا دچار مشکل خواهد شد و در این صورت شورای اسلامی به عنوان نهاد ناظر و مسئول باید به موضوع ورود پیدا کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه، خاطرنشان کرد: شورای شهر ارومیه درراستای چابک‌سازی سازمانی و بهبود ساماندهی منابع انسانی اقدام به بازنگری در اساسنامه سازمان‌های تابعه شهرداری ارومیه کرده‌ و هر سازمان به فراخور بازخوردهایی که از عملکردشان دریافت شده است اصلاح خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار