رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
  • کد خبر : 10293
  • چاپ خبر : حفظ تالاب میقان به منظور کاهش مخاطرات این زیستگاه ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: اقدام برای حفظ تالاب میقان به منظور کاهش مخاطرات این زیستگاه ضروری است، چرا که ریزگردهای این منطقه کویری خطری برای سلامت مردم مناطق اطراف آن است.

به گزارش شورانیوز از اراک ، اسماعیل تاج آباد روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه بخشی از ریزگردهای شهر اراک مربوط مربوط به تالاب میقان است، اظهار داشت: به دلیل اینکه چند ماه از سال باد در استان از سمت شرق به غرب می وزد، گرد و غبار و ریزگردهای خطرناک این تالاب وارد شهر و مناطق اطراف آن می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک افزود: تهدیدات تالاب میقان باید جدی گرفته شده و اگر برای تهدیدات این تالاب چاره اندیشی نشود، ریزگردها در بلند مدت بر سلامت مردم شهر اراک و مناطق اطراف این تالاب کویری تاثیر خواهد گذاشت.

تاج آباد بیان کرد: تالاب میقان اراک ذخیره زیست محیطی ارزشمندی است که هم فرصت و هم تهدید محسوب می شود و باید به نحوی برنامه ریزی و عمل شود که ضمن بهره گیری از فرصت ها، تهدیدهای این اکوسیستم باید کنترل شده و کاهش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان ساخت: مسئولان مربوطه بایستی تسریع در تکمیل پروژه های مربوط به حفظ و صیانت از تالاب میقان که با هدف بهبود شرایط این منطقه تعریف شده را با جدیت پیگیری کنند تا بتوانیم ضمن حفظ این زیستگاه طبیعی، مخاطرات آن را کاهش دهیم.

گفتنی است در این جلسه مصوباتی انجام شد که از جمله آنها می توان به خرید ۵۰دستگاه اتوبوس درون شهری ازسوی شهرداری، تغییر نام فرودگاه اراک به فرودگاه امیرکبیر، اختصاص ۵۰میلیون ریال کمک از محل ماده۱۷ به هیات امنای مسجد الزهرا(ع) برای کمک به ایتام و خانواده های مستمند، ۵۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۱۷ به اردوهای راهیان نور، ۵۰۰میلیون ریال به مرکز کاهش آسیب ابراهیم آباد از محل ماده ۱۶ و مسقف نمودن جایگاه نمایش در پارک امیرکبیر اراک از دیگر مصوبات این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار