رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر : 10229
  • چاپ خبر : لزوم بازگشایی معابر جدید در گرگان

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با انتقاد از میزان سرانه فضای سبز شهروندان در گرگان، گفت: اگر پارک های جنگلی و بلوارها را از سرانه کم کنیم متوسط فضای سبز موجود کمتر از یک متر مربع است.

به گزارش شورانیوز از گرگان ، فائزه عبداللهی،  در صحن علنی شورای شهر گرگان، با بیان این که شهر گرگان از معضلات بی­ شماری رنج می­ برد، گفت: برای تدبیر درست و استفای بهره­ وری فعالیت­ ها و جلوگیری از تداخل­ ها باید همه نیروها که در اداره شهر گرگان مسئولیت مستقیم دارند با همه توان بسیج شوند تا این مشکلات مرتفع شود.

دومین نکته­ ای که عبداللهی به آن پرداخت پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترکی با عضویت اعضای شورا، مجمع نمایندگان استان، شهردار و معاونین شهردار و مجموعه استانداری و قوه قضاییه بود تا در قالب دبیرخانه­ ای در شورای اسلامی شهر، مسئولیت­ ها را دنبال کنند و جلسات به شکلی ساختارمند تداوم یابد.

وی ادامه داد: تأسیس و راه­ اندازی مرکز پژوهش­ های شورا نیز بسیار مهم است. تشکیل چنین مجموعه­ ای می­ تواند با اقدامات پژوهش محور و دانش­ بنیان، از تصمیمات آنی و غیرکارشناسی جلوگیری کند. باید برای راه­اندازی این مرکز از تجربه مراکز پژوهشی کلان­ شهرها بهره گرفت و ساختار جدیدی ایجاد کرد.

لزوم بازگشایی معابر جدید در گرگان

این عضو شورای شهر همچنین چند پیشنهاد برای ادامه کار شورا داشت. وی گفت: شبکه معابر شهر گرگان حدود ۱۸ درصد مساحت کل شهر بوده که متوسط این عدد در کشور حدود ۲۵ درصد است. لذا بازگشایی معابر پیشنهادی در طرح جامع مصوب از ضروریات است.

وی اضافه کرد: بازگشایی ۳۰ متری تالار به سمت شهر و اتصال آن به خیابان­ های پارتیان و در دراز مدت امتداد آن به سمت کوی طبیعت از اراضی بالادست قلعه حسن که به عنوان یک ریل عمل کند و مورد دوم بازگشایی ۳۰ متری نیایش از مقابل هتل سرفراز و اتصال آن به جاده آق­ قلا از طرح های پیشنهادی برای بازگشایی معابر است.

وی ادامه داد: در رابطه با مباحث طرح جامع به استناد مطالعات طرح جامع تحقق­ پذیری طرح ­های سابق حدود ۴۰ درصد بوده است که این عدد در موضوعاتی مانند فضای سبز و پارک ­ها بسیار کم­تر است.

عضو شورای شهر گرگان تصریح کرد: اگر پارک ­های جنگلی و بلوارهای معابر را از سرانه کم کنیم متوسط کابری فضای سبز موجود در شهر کمتر از یک متر مربع است و این در حالی است که متوسط کشوری بین ۷ تا ۱۲ متر مربع است.

وی تاکید کرد: تملک اراضی همانند جاده­ دخانیات و باغ روس­ها و تبدیل آن به پارک از ضروریات است. همچنین توسعه پارک­ها محلی نیاز به توجه خاص دارد.

 عبداللهی گفت: مشابه فضای سبز، پارکینگ­ های طبقاتی نیز وضعیت مطلوبی ندارد و باید چاره­ ای برای آن اندیشید.

وی اضافه کرد: بافت تاریخی گرگان به مساحت ۱۴۰ هکتار حال و روز خوبی ندارد و حتی قرار بود ۴۰ هکتار هسته مرکزی آن احیاء، مرمت و بازسازی شود. اما جز چند تک بنا که به همت راه و شهرسازی صورت گرفته اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی بیان کرد: در این خصوص باید چاره­ اندیشی شود. در خصوص خرید خانه­ های قدیمی که در بودجه دیده شده باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: گرگان حدود ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد که اجرای طرح ­های توانمندسازی همانند توسعه رودخانه محلات و افزایش سرانه ­های کاربری عمومی از جمله پارک، مراکز بهداشت، زمین بازی­ و آموزش افراد توسط گروه­ های مردم نهاد از ضروریات است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار