رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
  • کد خبر : 10187
  • چاپ خبر : عمل به قوانین در بخش بافت فرسوده ضعیف بوده

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری‌ها و دولت باید نگاه درآمدی خود را به بحث نوسازی و احیای بافت فرسوده بردارند و تنها نگاه آنها نوسازی بافت باشد.

به گزارش شورانیوز از قم ، عباس ذاکریان ، با اشاره به اهمیت وجود مشوق‌هایی برای احیای بافت فرسوده اظهار کرد: هزینه پروانه ساختمانی نسبت به قیمت ساخت‌و‌ساز بسیار پایین است بنابراین نمی‌تواند مروج خوبی برای مردم در زمینه تشویق مردم در بافت فرسوده باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله بافت فرسوده در برنامه‌های فرادستی مانند برنامه پنج ساله آورده شده؛ به عنوان مثال در برنامه پنجم خطاب به وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها تأکید شده بود که سالانه حداقل ۱۰ درصد از بافت فرسوده را نوسازی کنند بنابراین تاکنون باید حداقل ۶۰ درصد بافت فرسوده شهرهای کشور نوسازی می‌شد ولی این اتفاق نیفتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌ها باید در زمینه بافت فرسوده وظایف خود را انجام دهند گفت: در زمینه بحث تسهیلات برای دستگاه‌های مختلف تکالیفی تعیین شده که این تکالیف هیچگاه عملی نشده است بنابراین لازم است منابع مالی برای ساکنان این محدوده تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: باید پلاک‌ها تجمیع و تفکیک شود و عقب‌نشینی لازم صورت گیرد بحث فرآیند ثبتی باید تسهیل شود در صورتی که اینگونه نیست کسانی‌که می‌خواهند وارد این چرخه شوند ابتدا با مشکلات ثبتی مواجه می‌شوند.

ذاکریان عنوان کرد: تمام کشور باید بسیج شوند و با منابع مالی بلاعوض و وا‌م‌های بدون بهره و قرض الحسنه به اینگونه موارد کمک شود تا پیش از هر گونه اتفاقی منابع در اختیار افراد قرار ‌گیرد تا خودشان پیشقدم شوند و نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ درصد بافت در مسیر بازگشایی‌ها قرار می‌گیرد و از نظر ساکنان به صرفه نیست که وارد بحث نوسازی بافت شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: اگر بخش خصوصی در بافت فرسوده برای بحث نوسازی ورود پیدا نکند ارگان‌های دولتی و شبه دولتی مانند شهرداری‌ها نمی‌توانند چنین موفقیتی داشته باشند بنابراین شهرداری‌ها و دولت باید نگاه درآمدی خود را به بحث نوسازی و احیای بافت فرسوده بردارند و تنها نگاه آنها نوسازی بافت باشد.

وی با بیان اینکه هزینه‌ای که در این زمینه انجام می‌شود سرمایه‌‌‌گذاری برای پایدارسازی بافت است گفت: هزینه‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد به نوعی پیشگیری از هزینه‌هایی است که در صورت وقوع اتفاقات ناخواسته صورت می‌گیرد.

ذاکریان خاطرنشان کرد: تاکنون اجرا و عمل به قوانین در بخش بافت فرسوده ضعیف بوده و نتوانستیم موفقیت چندانی در این زمینه داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار