رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر : 10185
  • چاپ خبر : حاشیه‌نشینی پرخطر، اولویت برنامه‌های شهرداری تبریز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: حاشیه‌نشینی پرخطر، اولویت برنامه‌های شهرداری تبریز در خصوص بافت‌های ناکارآمد شهری است.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، محمد عزتی در نشست مشترک شهردار تبریز و منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز، خاطرنشان کرد: طبق آخرین مطالعات حاشیه‌نشینی، ۲۴۰۰ هکتار بافت فرسوده و ۲ هزار هکتار بافت حاشیه‌نشین در ۱۹ محله، دو معضل کلان‌شهر تبریز به شمار می‌رود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز اضافه کرد: رویکرد سال‌های اخیر شهرداری تبریز، با اولویت مدیریت حاشیه‌نشینی پرخطر که شامل ۴۹ هکتار با جمعیت ۱۵ هزار نفر در محلات سیلاب، احمدآباد و ترلان‌‌دره‌سی، پیش رفته‌است که البته بخشی از این محلات، در اجرای پروژه مسیرگشایی ۴۲ متری مرتفع شده‌است.
وی تصریح کرد: امروز به تجربه و تحقیق در جهان ثابت شده است که روش‌های پاکسازی، پاسخگوی مسائل حاشیه‌نشینی نیست و مدیریت شهری باید سیاست تثبیت و نوسازی را در مواجهه با حاشیه‌نشینی، اجرا کند.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با بیان این‌که شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، تمام تلاش خود را برای توانمندسازی حاشیه‌نشینان، در پیش گرفته‌است، گفت: این رویکرد برای رسیدن به نقطه مطلوب، نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان و اجرای کاربری‌های اداری و خدماتی، در محدوده‌های تعریف‌شده است.
وی ادامه داد: با استمرار این سیاست، وضعیت حاشیه‌نشینان به رسمیت شناخته شده و شرایطی فراهم خواهد شد تا تحکیم این بخش‌ها با ارائه پروانه‌های قانونی و به صورت پذیرفته‌‌شده و منطقی، به نتیجه برسد.
عزتی با اشاره به سابقه پیگیری‌های شهرداری در حوزه حاشیه‌نشینی، اظهار داشت: در سال ۸۷  با مصوبه هیئت وزیران، مقرر شد حدود ۴۰ هکتار برای سامان‌دهی حاشیه‌نشینی تبریز اختصاص یابد؛ با این حال، این مصوبه هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در این خصوص تاثیرگذار باشند.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز یادآور شد: شهرداری تبریز، مطالعات مفصلی در شاخص‌های مختلف جمعیت، شغل، مدت سکونت، وضعیت خانوادگی، این بافت‌ اجرا کرده و حتی نیازهای فرهنگی و درمانی هر بخش را نیز تفکیک کرده‌است.
وی با بیان این‌که در نتیجه این‌ پیگیری‌ مستمر آن مصوبه، فرصتی فراهم آمد تا شهرداری تبریز از محل ۱۰ درصد سهم خود، دو پروژه مهم عمرانی با محوریت حاشیه‌نشینی را آغاز کند، تصریح کرد: پروژه ۲۲۰ واحدی ارم از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تبریز در بافت حاشیه‌نشین است که به بهره‌برداری رسیده‌است؛ این حرکت مهم در کنار پروژه ۶۰۰ واحدی شهرک اندیشه که هم‌اکنون در حال اجرا است، به عنوان دو راهکار اساسی شهرداری تبریز در انتقال حاشیه‌نشینی پرخطر، مورد توجه قرار گرفته‌است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار